Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nybörjarkurs i foto (favorit i repris)

Produkter
(logga in för att koppla)

PerFogelberg

Aktiv medlem
Nu var det ett tag sedan det gick någon fotokurs för nybörjare. Därför tycker jag att jag kan försöka mig på att arrangera en sådan. Den 7 november kl.13-17 börjar del 1. Fungerar det bra ska jag fortsätta med mer roliga kurser.

Olle Bjernulf ställer upp som lärare. Hundra kronor kommer det att kosta. Platsen är som tidigare kurser i Folkets Hus Kallhäll.

Foto 1 - nybörjarkurs
Slutartider, bländare, ljusmätning, exponeringslägen,
brännvidd, bildvinkel, perspektiv, skärpedjup mm.

http://www.fotosidan.se/events/

/Per
 
Perfekt! Jag missade också den förra. Jag är anmäld. Kul att det blev en till kurs. Jag hade hoppats på det.
 
Foto 1 behandlar den grundläggande tekniken oavsett om man använder film eller kör digitalt.

Steg 2 senare delas upp i två pass - ett anpassat för film och ett anpassad för digitalt.
 
Anmäld ?

Jag hoppas att min anmälan till Fotokurs 1 kommit fram. När kan man börja att anmäla sig till steg 2, eller kommer den delen att hinnas med på Fotokurs 1?

Hälsningar

nonno
 
Jag har plåtat i rätt många år men jag kan ju alltid lära mig något nytt. Jag har inte gått någon fotokurs sedan början på 90-talet.
Jag har också bokat.

Dyker det upp jobb måste jag avboka. Gör jag det sent kommer jag självklart att betala de 100 kr ändå.
*livet som timanställd*
 
Jag är anmäld och det ska bli kul att få lära sig grunderna för det har jag inga. Måste man ha med sig kamera på kursen eller räcker papper och penna?
 
Grundläggande fotokurser del 1 och 2

Vad kul det är att det har blivit av med fotokurser på grundläggande nivå! Vilken minut som helst är Fotokurs 1 fullbokad och sedan någon dag kan man boka sig till fotokurs 2 A/D beroende på om man är intresserad av analogt eller digitalt foto. Härligt! Tack Per Fogelberg och Olle Bjernulf.

Vidare tycker jag mig ha sett från tidigare kurser att du Olle B haft särskild kurs i Nikon D70. Går det att få be om en repris på den också? Eller är det bara så att jag missförstått något?

Hälsningar

/nonno
 
Till fotokursen på söndag kan ni om ni vill ta med följande. Dock inget krav.

* anteckningsmaterial
* USB-minne om ni vill kopiera presentationen
* kamera med vidvinkelobjektiv (eller normal)

Välkomna!
 
Tack Olle för en nyttig kurs!
Speciellt delen om skärpedjup som jag har lite dålig koll på. Nu vet jag vad skalan på mitt Pentaxobjektiv är till för ;-)
 
Tack för en bra kurs! Mycket nyttigt att höra hur det fungerar och idéer hur man gör bra bilder, från en som kan.

Nu är ju del 2 fullbokad, hoppas du har tid och lust att köra en repris, jag är med.
 
Tack Monica. Jag fick mail om att det inte funkade eftersom personen hade skrivit in www av bara farten. Sedan kopierade jag länken (den felaktiga!) när jag skrev inlägget ovan.

Klantigt! Kanske dags att sluta med datorer och sånt trams och gå in i mörkrummet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.