Annons

Nybörjare! utrustning Canon 550d

Produkter
(logga in för att koppla)

nyzzan

Medlem
Jag ska förmodligen köpa en Canon eos 550d så fort som jag har råd:)
Jag har börjat leta runt lite på internet och vill helst få med laddare,minneskort,objektiv(18-55),väska och sen så gärna andra saker;) Men vad brukar man få med vid första köpet?
Jag undrar okså om en Lowepro Nova 180 AW passar till Canon(Min kompis har den men hon har Nikon) eftersom jag kan köpa en sådan väska begagnad.

Kommer canon eos 550d sänkas(nu när 600d kommer) och när isf??:)

Okså det här med försäkring. Är det nödvändigt? och vad kostar det ungefär?

Tack! på förhand
 
Canon EOS 600D har funnits ett bra tag redan så att priserna på 550D skulle sjunka så mycket verkar inte troligt.
Laddare, kamerarem, programvara och sladdar för överföring till dator ska alltid ingå och det brukar vara bra pris på kitobjektivet EF-S 18-55mm IS om du köper det som paket.
Loweproväskorna brukar passa till alla typer av utrustningar, man kan flytta runt facken som sitter med kardborrfäste.
Försäkring ska du inte betala extra för, det ingår i hemförsäkringen om du har en sån.
 
What? EOS 600D har funnits i 11 månader.
Det finns en site som heter prisjakt.se som kan svara på alla dina frågor om produkter, priser och statistik. Om man jämför bästa pris (från seriösa webshoppar) på 550D resp 600D med olika objektiv skiljer det olika mycket mellan själva husen (se nedan), så hur svarar man på din fråga?

Laddare följer med kameran, liksom objektiv om du köper ett sådant kit.
SDHC minneskort måste du köpa, satsa på ett Class 10 på minst 16GB men gärna 32GB. Kanske detta SanDisk kort http://www.webhallen.com/hardvara/110465-sandisk_secure_digital_extreme_hd_video_16gb

En beg väska är bra, Nova 180 AW blir perfekt för 200kr.

Ett annat bra tillbehör är motljusskyddet Canon EW–60C som kostar ca 125kr, finns även kopior från Kina för halva priset.

Köp INTE något UV-filter, motljusskydd är mycket bättre.

OBS! Köp inget "värdekit" som består av helt meninglöst UV-filter, putsduk, rangligt skitstativ, långsamt djävla minneskort på 4GB, en för liten och ful väska. Du behöver inget av dessa!

Nej, du behöver ingen försäkring.
 

Bilagor

  • aaa.jpg
    aaa.jpg
    18.7 KB · Visningar: 317
Senast ändrad:
Canon EOS 600D har funnits ett bra tag redan så att priserna på 550D skulle sjunka så mycket verkar inte troligt.
Laddare, kamerarem, programvara och sladdar för överföring till dator ska alltid ingå och det brukar vara bra pris på kitobjektivet EF-S 18-55mm IS om du köper det som paket.
Loweproväskorna brukar passa till alla typer av utrustningar, man kan flytta runt facken som sitter med kardborrfäste.
Försäkring ska du inte betala extra för, det ingår i hemförsäkringen om du har en sån.

Ok Tack!:)
Ska leta runt efter bra priser nu:)
 
What? EOS 600D har funnits i 11 månader.
Det finns en site som heter prisjakt.se som kan svara på alla dina frågor om produkter, priser och statistik. Om man jämför bästa pris (från seriösa webshoppar) på 550D resp 600D med olika objektiv skiljer det olika mycket mellan själva husen (se nedan), så hur svarar man på din fråga?

Laddare följer med kameran, liksom objektiv om du köper ett sådant kit.
SDHC minneskort måste du köpa, satsa på ett Class 10 på minst 16GB men gärna 32GB. Kanske detta SanDisk kort http://www.webhallen.com/hardvara/110465-sandisk_secure_digital_extreme_hd_video_16gb

En beg väska är bra, Nova 180 AW blir perfekt för 200kr.

OBS! Köp inget "värdekit" som består av helt meninglöst UV-filter, putsduk, rangligt skitstativ, långsamt djävla minneskort på 4GB, en för liten och ful väska. Du behöver inget av dessa!

Nej, du behöver ingen försäkring.

Tack!
Vet inte om väskan blir förstor, det finns ju 160,170,180 så vet inte vilken storlek. Den måste vara smidig, men har fått ett bra pris:)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.