Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

nybörjare behöver lite tips om objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Wutti

Ny medlem
Hej

Är en ny helt okunig om D-SRA kamera.

Var sugen på sony a330. Jämförde litte a300 å a330 det var typ inget skillnad. Gick igår till en affär här i USA och frågar efter a330, men de hade den inte hemma. Titta till a300 å kände på den. känns bra i handen å den tingden som är på kameran. Så bestämde mig för att köpa den. Visseligen var katongen öppet på och en räm och kabel till data sakna. allt annat var typ nytt.

Köpte A300 med 18-70 + en annt räm + 8GB extreme III 30mb/s + Lcd potect + UV Filter + sony bag + batteri + free 18 in 1 usb reader. för 750 dollar = ca 5700kr

Var det ett bra ny köpt?

var ute å tog lite bilder med nya kameran :)

På lång hål var bilder en så väst bra.

Är ute efter en objektiv som får kanska bra på lång avstånd.
och en obejtiv som ¨man kan ta närbild.

Nåt obejktiv att rekommendera för bra pris till sony A300???

tack i för hand // Wutti

det beror ju lite vad du tänkt dig för zoomomfång, har du bara tänkt dig ersätta kit-linsen så är Tamron 17-50/2.8 alt inte lika ljusstark Sigma 17-70 men dock riktigt skarp glugg vh/Tony

det beror ju lite vad du tänkt dig för zoomomfång, har du bara tänkt dig ersätta kit-linsen så är Tamron 17-50/2.8 alt inte lika ljusstark Sigma 17-70 men dock riktigt skarp glugg vh/Tony

jag har kvar 18-70, köpte mig en ny sony 75-300, kanska finna bilder på riktig lång avstånd.

tog när bild på typ blommor med 18-70 så var bilder inte så bra, kanska sudig rund om och 75-300 fick det inte å fota nära.

behöver en objektiv för att fota närbild.

nåt bra obejektiv för en bra peng?

När jag köpte en Sony a100 för några år sedan köpte jag till ett Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Macro. Det fyllde mina behov under en ganska lång tid faktiskt. Nu har jag både bytt hus och köpt ett tamron 70-200/2,8 istället, men det är antagligen inte den prisklassen du är ute efter.

Sigman är inget riktigt "macro" objektiv, men närbilder kan du fortfarande ta. Dessutom kommer du bra nära med 300mmm om du ska ta kort på något långt borta.

/Jonas

kolla efter ett riktigt makro 1:1 som Tamron 90mm, Sigma 105mm alt Sigma 70mm

alla makro funkar faktiskt ganska bra med tele-konverter, absolut bäst med 1.4x förstoring alt kompromissa lite på skärpa med 1.7x

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto