Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya windows (Longhorn) kommer stöda RAW

Produkter
(logga in för att koppla)
Snacka om självdrivande marknadsföring! Folk snackar om något som inte kommer än på 1 år. ojoj...dom är inte så dumma på microsoft
 
Kör RAW thumbnail i XP med denna

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1031&message=12332578

lägg dll filen i windows\system32
ta startknappen kör och skriv cmd så ett dos fönster öppnas och skriv där: regsvr32 c:\windows\system32\crw_thumbnailer.dll
vill du avinstallera skriver du: regsvr32/u c:\windows\system32\crw_thumbnailer.dll

Sen kan du visa RAW thumbnails i XP mappar :)

Jag har ingen koll på vilka raw format den stödjer.. men den funkar fint för mina canon filer i alla fall.
 
Calle S skrev:
Nån som vet hur Longhorn kommer att skilja från XP i utseende?

Har ingen aning om hur det kommer att se ut men en intressant sak är att _alla_ bilder som ikoner och knappar mm kommer att vara vektorbaserade vilket torde vara ypperligt om man vill köra väldigt höga upplösningar på skärmen men ändå få läsbara knappar menyer mm.
 
Gutta skrev:
Har ingen aning om hur det kommer att se ut men en intressant sak är att _alla_ bilder som ikoner och knappar mm kommer att vara vektorbaserade vilket torde vara ypperligt om man vill köra väldigt höga upplösningar på skärmen men ändå få läsbara knappar menyer mm.

Alla knappar, ikoner i filhanteraren och på skrivbordet eller överallt även i programmen?
 
Tawi skrev:
Alla knappar, ikoner i filhanteraren och på skrivbordet eller överallt även i programmen?

Så insatt är jag inte så jag kan svara på det. Bara vad jag läste i Nätverk & Kommunikation på jobbet. Det borde ju dock vara så annars tappar man nyttan med det...
 
Sitter med MacOS X idag, och uppskattar att man kan skala ikoner i Finder (filhanteraren). Men det hade varit trevligt även i programmen då vissa palletter kan kännas lite små ibland (men även för stora så klart).
 
FelixSwensson skrev:
Ett nytt Windows vore trevligt men man börjar tröttna mer och mer. Nej, nästa dator blir en Mac. Man har tappat förtroendet för Microsoft när man ser hur trevligt Mac OS X är.
Jag tröttnade också, därför bra att man kan trolla om sitt windowsgränssnitt till mac os gränssnitt. :)
 

Bilagor

  • mac.jpg
    mac.jpg
    4.9 KB · Visningar: 101
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.