ANNONS
Annons

Nya TMAX 400

Produkter
(logga in för att koppla)

alf109

Aktiv medlem
Jag har testat en rulle av den nya tmax 400:an och den verkar onekligen mycket lovande. Väldigt fint korn, bra hög och lågdagerseparation och inte alls så gråtrist och fula kornanhopningar som den tidigare tmax 400:an. Nedan en länk till ett album från denna första provrulle, framkallad i xtol 1+1 20 grader, 9 min och 15 sek, agitering första 30 sek därefter en vändning (5 sek) varje halvminut.
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=203354

Jag köpte ett par rullar på Fotoimpex i Berlin för några veckor sedan. Ganska dyr, runt 4,50 Euro om jag minns rätt.

Verkar inte som om Photax eller Scandinavian har fått in den ännu (eller så försöker de sälja ut den gamla först).

Robin Gyllander skrev:
Hur mycket bättre är filmen? Än den gamla?
Den är bättre i allt.
Om du vill ha svar på den subjektiva frågan hur mycket är nog enda lösningen att du skaffar ett par rullar och jämför själv.

Jag beställde Tmax 400 på 120-spole från Photax och fick den nya varianten!

På frågan när den kommer i 135-format svarar de: "Vi hoppas att den inkommer om c:a 1 månad!"

svajoh skrev:
Jag beställde Tmax 400 på 120-spole från Photax och fick den nya varianten!

På frågan när den kommer i 135-format svarar de: "Vi hoppas att den inkommer om c:a 1 månad!"
Spännande!
Skriv gärna om dina erfarenheter av tmax 400:an i 120 formatet. Jag har inte testat den, men är intresserad.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar