Ja en tidigare och mycket aktiv medlem på Sony-trådar myntad uttrycket " snubblar på mållinjen " mycket är väl på klar bättringsväg och framgångar har dom, men så är det lite snubbel både här och där, A7II är inte så dum som kamera precis, men autofokusen har lite kvar, behöver också bli tystare, och klara att ta fokus under mörkare förhållande -ev3 vore bra, vilket då gäller även för A7r. Fredrik nämner mycket bra som jag håller med om, nu upprepade jag lite av det, det passade bra när skrev som jag skrev.
A7s chockar med fantastiska iso egenskaper, kan nära på filma i total mörker, och hör och häpna ett supertyst avtryckar ljud, som dom glömt bort att nämna vid lanseringen, men hallå 2,5 b/sek ( snubbel )
Dilemmat som Fredrik nämner om objektiven börjar redan vid förstagångsköparen, han/hon ser ju direkt att man kan köpa ett 70-200f/4 för 4-6000 Kr om man väljer Canon, det är där som stötarna måste läggas in. Canonägare med redan 4-5 objektiv har ju ingen anledning att byta modell, för så bra är inte ännu någon Sony-kamera. Här har vi några kraftiga snubbel som behöver rättas till.
Och tätare FW som andra modeller får.
//Bengt.