Evomaccan
Aktiv medlem
Hej, är en kille som haft min första Dslr (Pentax k100d super) i lite över ett halvår nu.
Jag har blivit helt förälskad i fotandet och tänker nu ta och läsa lite fotokurser på distans för att så småningom kunna kalla mig fotograf och förhoppningsvis kunna jobba med det i framtiden.
Då undrar jag lite vad du/ni hade köpt för kamera och optik för runt 15000 kr (kanske några lappar till)
Jag vill helst inte ha Pentax igen då jag tröttnat lite på dem.
Saker jag gillar att fota:
Bilar och bilevents.
Djur.
Människor.
Gatufoto.
Föremål (både macro och detalj)
Konserter kommer det säkert bli en hel del.
Skulle vilja ha:
Kamerahus
1 vidvinkel, fast eller zoom? vilket är bäst?
1 telezoom (kanske med macro?)
Eller 1 telezoom och ett macro objektiv.
Kanske har helt fel i vad jag behöver så därför är det viktigt att stoppa mig innan jag går och köper saker för en halv förmögenhet (för mig)
Sakerna kommer inhandlas på Scandinavian Photo.
om jag har formulerat mig dumt eller om du inte förstår så hojta till bara för tusan.
tacksam för svar.
Mvh Marcus
Jag har blivit helt förälskad i fotandet och tänker nu ta och läsa lite fotokurser på distans för att så småningom kunna kalla mig fotograf och förhoppningsvis kunna jobba med det i framtiden.
Då undrar jag lite vad du/ni hade köpt för kamera och optik för runt 15000 kr (kanske några lappar till)
Jag vill helst inte ha Pentax igen då jag tröttnat lite på dem.
Saker jag gillar att fota:
Bilar och bilevents.
Djur.
Människor.
Gatufoto.
Föremål (både macro och detalj)
Konserter kommer det säkert bli en hel del.
Skulle vilja ha:
Kamerahus
1 vidvinkel, fast eller zoom? vilket är bäst?
1 telezoom (kanske med macro?)
Eller 1 telezoom och ett macro objektiv.
Kanske har helt fel i vad jag behöver så därför är det viktigt att stoppa mig innan jag går och köper saker för en halv förmögenhet (för mig)
Sakerna kommer inhandlas på Scandinavian Photo.
om jag har formulerat mig dumt eller om du inte förstår så hojta till bara för tusan.
tacksam för svar.
Mvh Marcus