eon
Aktiv medlem
Nu tunnt handbaggage i England
Jag läste i dag att för all trafik från England inklusive flygplansbyte gäller följande handbaggagemått.:
Ett kolli på max 8 kg.
45 x 35 x 16 cm. Inklusive alla hjul och handtag.
Förut bestämde flygbolagen hur stort och tungt baggaget fick vara utifrån vad deras flygplan klarade. Nu har tydligen den Brittiska motsvarigheten till Luftfartsverket bestämt hur stort det får vara.
Varför?
Så hur kan man packa sin fotoutrustning med en max tjocklek på 16 cm?
Jag funderar på att åka till Afrika och blir tvingad till flygplansbyte i London. Vad kan man packa i för att få med:
D2X, 70-200/2,8, teleconverter, kortare zoom, litet objektiv, diverse smått.
Dessutom skulle jag helst se att jag fick med reserver som D2H, 200/4 och kikare.
/Erik
Jag läste i dag att för all trafik från England inklusive flygplansbyte gäller följande handbaggagemått.:
Ett kolli på max 8 kg.
45 x 35 x 16 cm. Inklusive alla hjul och handtag.
Förut bestämde flygbolagen hur stort och tungt baggaget fick vara utifrån vad deras flygplan klarade. Nu har tydligen den Brittiska motsvarigheten till Luftfartsverket bestämt hur stort det får vara.
Varför?
Så hur kan man packa sin fotoutrustning med en max tjocklek på 16 cm?
Jag funderar på att åka till Afrika och blir tvingad till flygplansbyte i London. Vad kan man packa i för att få med:
D2X, 70-200/2,8, teleconverter, kortare zoom, litet objektiv, diverse smått.
Dessutom skulle jag helst se att jag fick med reserver som D2H, 200/4 och kikare.
/Erik