Annons

Nya objektiv till Dynax digital?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bosse Boss

Medlem
Hej alla!

Ett första inlägg från en nybliven medlem.

Är det någon som känner till något om nya objektiv till Dynax Digital (ev. kit)?
Jag har analog Minolta idag och har därför avvaktat för att se vad KM kommer med. Ett hus med bildstabilisering är ju klart intressant, men då jag idag bara har Minolta AF 35-80/4-5.6 och AF 100-300mm f/4.5-5.6 så krävs det att KM släpper något nytt objektiv med bra vidvinkel för att jag ska slå till.

Konica Minolta AF 17-35/3,5 (G) finns ju visserligen redan, men då kostar det å andra sidan 16.000 kr.

Tokina 19-35/3,5-4,5 verkar vara klart prisvärd, men jag hade gärna velat ha både vidvinkel och samtidigt mer tele än så i ett och samma objektiv, motsvarande Nikons 18-70.

Sigma 24-135/2,8-4,5 eller Tokina 24-200/3,5-5,6 skulle kanske kunna vara alternativ att komplettera med? Är det någon som vet något om de objektiven? Tester?

Jag har hört att Sigma kommer med ett nytt 18-50/2.8 till Canon och Nikon. Då borde de väl även ta fram ett till Minolta också?

Jag vill ju inte vänta och vänta och sedan lägga mycket pengar på ett hus och sedan "tvingas" köpa dåliga objektiv.
 
Det cirkulerade bilder på ett nytt 17-40mm objektiv på dpreview. Vet inte om dom var fejkade eller inte men K-M har sagt att dom ska tillverka nya objektiv isamband med att 7D släpps.

Ett nytt vidvinkel objektiv från K-M är ju ett måste nästan...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.