Annons

Nya mattskivan har kommit

Produkter
(logga in för att koppla)

quarc

Aktiv medlem
Äntligen har mattskivan jag beställde till min K10D för några månader sedan kommit. Det var mycket enkelt att byta, lyckades dock få in ett dammkorn som nu stör i sökaren så måste in och blåsa en vända. Har inte hunnit testfota något ännu, men skivorna ser identiska ut bortsett från rutmönstret på den nya, så jag misstänker att ljusmätningsprobelemen med M-objektiv inte är lösta.

papi skrev:
Kul att det gick bra! Vinner man nått förutom stödlinjerna med nya skivan?
Det tror jag inte. Jag hade en sådan skiva i en mellanformatare, så jag blev sugen att testa nu med. Vi får väl se om jag trivs.

Kul, just rutmönsrtet är något jag saknat på K10D'n.

Var köpte du mattskivan? Vad kostade den?

erro.se skrev:
Kul, just rutmönsrtet är något jag saknat på K10D'n.

Var köpte du mattskivan? Vad kostade den?
Köpte den på Pentax Sverige. Kostade runt 300-400 har jag för mig. Följer med ett riktigt profsigt verktyg i metall för att byta den också.

Om du köpte den som är för K10D så är det samma mattskiva som den inbyggda förutom stödlinjerna. De äldre mattskivor som finns för *ist D och DS passar även K10D.

Hälsar
R

Roland Mabo skrev:
Om du köpte den som är för K10D så är det samma mattskiva som den inbyggda förutom stödlinjerna. De äldre mattskivor som finns för *ist D och DS passar även K10D.

Hälsar
R
Jag köpte den till K10D. Har inte hunnit testa ännu, men skall iväg och fota till helgen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar