Annons

Nya Mac Mini - minne

Produkter
(logga in för att koppla)

floyd

Aktiv medlem
Hej!

Har precis köpt en mac mini senaste generationen för köra lightroom 3 på.
Eftersom det bara sitter 2 GB (2x1GB inga extra minnesplatser) i den så tänkte jag köpa mer minne...

Då är frågan 4 eller 8GB? (Eller bara en 4GB så jag får 5GB ).

Finns det någon mac mini användare med lightroom 3 här som har erfarenheter? Räcker 4GB, är 8GB overkill på en mini? (jobbar med 10Mpix bilder)

Tack på förhand!

Hej
jag kanske inte kan svara på din fråga, men jag har senaste mac mini med 8GB ram och en överflyttade HD på 640 Gb som jag hade i den förra mini´n (2007)
Anlednigen till att jag bytte mini var att jag tyckte att det ibland behövdes mera minne och jag hade då 2 GB
MvH
Bertil

Du vill nog inte sätta i 4+1 eftersom du då inte får någon DualChannel-boost. Jag säger 8, mest för att minne är billigt.

Jag köpte en Macbook Pro för lite över ett år sen. Då med 2GB minne. Det räckte inte länge. Så för någon månade senare uppgraderade jag till 4GB (2x2GB). Funderade på mer men priskillnaden var trefaldig. Priset för ett år sen för 2x2GB var 1200kr och 2x4GB var någonstans i regionen 4000kr.

Men precis igår upptäckte jag att minnespriset har mer än halverats. Så igår beställde jag 8GB (2x4GB) för 850kr. Varför? Jo för att Lightroom 3 gör datorn ganska seg trots att jag har 4GB.

Så min rekommendation är att satsa på 8GB :)

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto