Annons

Nya kameror och objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

quarc

Aktiv medlem
Jag går primärt och väntar på min nya K-5a, men man följer ju med i vad som händer i övrigt också. I början av veckan fick jag veta att nya 35/2.4 nu finns på hyllan i Stockholm. De som sett bilderna på Pentaxforums har sett att detta är ruggigt skarpt. Jag höll inne med denna information för jag ville titta på objektivet. Inte alls så fult som jag trodde. Det enda jag saknade var quick-shift egentligen. Nu har jag redan några 35or så köp var inte aktuellt. Men för er som länge velat skaffa ett riktigt superskarpt prime tror jag detta kan vara ärtt val. 1900 spänn är väldigt bra pris för detta objektiv. Och nu kommer avslöjandet var den finns:
FOTOKUNGEN (som tyvärr bara har öppet vardagar, så ni får vänta till måndag :p

Som en kommentar som kanske intresserar några hugade spekulanter så höll jag även i en K-r där idag, så den finns också. Så nu undrar jag bara, var är min K-5 ??????

Jag går primärt och väntar på min nya K-5a, men man följer ju med i vad som händer i övrigt också. I början av veckan fick jag veta att nya 35/2.4 nu finns på hyllan i Stockholm. De som sett bilderna på Pentaxforums har sett att detta är ruggigt skarpt. Jag höll inne med denna information för jag ville titta på objektivet. Inte alls så fult som jag trodde. Det enda jag saknade var quick-shift egentligen. Nu har jag redan några 35or så köp var inte aktuellt. Men för er som länge velat skaffa ett riktigt superskarpt prime tror jag detta kan vara ärtt val. 1900 spänn är väldigt bra pris för detta objektiv. Och nu kommer avslöjandet var den finns:
FOTOKUNGEN (som tyvärr bara har öppet vardagar, så ni får vänta till måndag :p

Som en kommentar som kanske intresserar några hugade spekulanter så höll jag även i en K-r där idag, så den finns också. Så nu undrar jag bara, var är min K-5 ??????

Intressant! Har kollat lite på 35:an och tänkt att när jag väl har pengar så ska jag kanske köpa ett om bildkvalitén kan motivera den låga ljusstyrkan. och om jag ska tro dig så gör den ju det, bara att börja samla ;)

Och hur kändes den? :)
Jag tänkte byta min k20 mot en k-r men är mest rädd för att den ska kännas lika plastig som k-x.

Och hur kändes den? :)
Jag tänkte byta min k20 mot en k-r men är mest rädd för att den ska kännas lika plastig som k-x.

K-r är inte en kamera för mig. För få reglage och som du säger lite plastigare än K-7, men ändå mycket gedignare än andra märkens instegsmodeller. För de som inte tänker använda hyperprogram är K-r nog en idealisk kamera, men jag är helt beroende av det numera. I övrigt har ju K-r det mesta, dessutom till halva priset och i mindre format. Ibland blir jag sugen att ha en som en riktigt liten resekamera.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar