Annons

Nya inlägg: visa sista sidan

Produkter
(logga in för att koppla)

FredrikB

Aktiv medlem
När man går in på forumet via snabbvalen på förstasidan eller via "Senaste foruminlägg"-listan hamnar man ju på första sidan i den diskussion man vill läsa. Det vore bättre om man länkades till den sista sidan eller t o m direkt till det senaste inlägget tycker jag.

OK, man kan klicka på "last" i spårmärkningen, men det är ju ett klick till, och om man vill gå igenom flera trådar efter varandra tar det lite extra tid.

Vad säger kodsnickare Christer?

Kanske kan vara en inställningsfråga. Var man vill hamna när man öppnar en tråd kan nog variera mycket mellan olika användare :eek:)

Så är det säkert. Kan man lösa det via personliga inställningar så är det ju det allra bästa!

Jag kan irritera mig på att jag inte kan välja vilken sida i diskussionen jag vill gå till. T.ex. om det är en längre debatt och jag vet med mig att jag hängt med fram till sid 7 och nu står det sid 12 som sista så kan jag inte gå direkt till sid 7 utan måste hoppa framåt 3-4 sidor i taget för att, i mitt fall, komma till sid 7.

Borde vara lättåtgärdat med att alla sidnummer är klickbara överst isf bara 3-4 stycken.

Pia

Det är en utrymmesfråga, tror jag. Om diskussionen innehåller t ex 20 sidor så kan det bli trångt om härligheten. En annan variant kan vara att lägga listan av sidor i en combobox (en sån som är som ett textfält med en knapp på sidan som rullar ned en lista). Då kan det vara hur många sidor det vill utan att det stjäls särskilt mycket utrymme...

En tanke angående dilemmat om man vill få upp första eller sista inlägget i en tråd.

En tråd man inte varit inne och läst i tidigare vill man förmodligen få fatt i startinlägget i, medan man i en som man tidigare läst igenom vill komma in mot slutet.

Idag så borde det finnas en lista för varje medlem som talar om vilka trådar man har bevakning på, jag gissar att det är så eftersom det går ut mail vid nya inlägg. Skulle det vara möjligt att söka i denna lista och på så sätt få olika resultat beroende på om man har bevakning på tråden eller ej?

Senast ändrad:
om en tråd bara är 1 sida lång så hoppar iaf min läsare till senast olästa inlägget, men om det är fler sidor så gör den inte det. håller med om att senast olästa inlägget bör visas..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar