ANNONS
Annons

Nya inlägg i gästboken

Produkter
(logga in för att koppla)

Drass

Ny medlem
Efterlyser en funktion som gör att jag kan se om jag fått nya inlägg i gästboken från "Din sida" utan att klicka på "din sida som andra ser den" eller gå in i gästboken.

lättast vore kanske om jag likt på andras sidor får en siffra inom parentes efter texten "Din gästbok" med totala antalet inlägg. (precis som på "din sida som andra ser den").

men ännu bättre(!) vore ju om ni räknade på datumet då jag var inloggad senast och därmed tog fram alla gästboksinlägg som lagts in sedan jag var här sist...men den rent programmeringstekniska biten misstänker jag att ni också kan, då ni ju har gjort hela sidan:)

ha de fint och tack för en fin sida!

Ännu bättre vore väl om man hadde några extra ikoner där uppe vid "Tips eb kompis" "Spara som bokmärke" och "Skriv ut".
Dom extra ikonern kunde vara om man fått nån ny komentar, nån skrivit i gästboken, eller om det hänt något i ett forum man bevakar.
Alltså att dom lyser eller blinkar då.

Vore väl nått?

Mickey T

jovisst vore det smidigast, håller jag helt med om, enda problemet(?) med det är att sidan då kan komma att börja likna alla andra communitys...

Jag har gästboksinlägg som bevakning..får ett mejl varje gång..fungerar perfa tycker jag.

Får även mejl då någon svarar på ett gästboksinlägg jag skrivit i någon annans gästbok.

Ja, det är alldeles säker värt pengarna, men det finns ju trots allt många medlemmar som inte är annat än "standardmedlemmar" (jag bl.a.) och det är oftast ingen ide att skriva i våra gästböcker eftersom vi inte påminns att titta i den.

Jag tycker absoulut att det borde finnas en ikon för nytt gästboksinlägg.

Det är ju rätt skoj att skriva en liten hälsning till någon, utanför bildkritiken och forumen, men det vore ju ännu roligare om folk också läste vad man skrev.

tycker det är en jättebra idé

antingen att man ser gästboken i samma del av ens sida som antal kommentarer etc.

eller

en liten blinkande ikon högst upp
visst, det kanske blir mer o mer likt andra communities men å andra sidan så är det ju helt klart en grej som funkar och underlättar.'

och bronsmedlemskapet är helt klart värt pengarna :)

/Carina

Jag tycker absolut att man ska kunna se antal inlägg från "Din Sida".

Jag har ett purfärskt exempel från mig själv där en kille skrivit i gästboken och frågat om råd för typ ett halvår sedan. Men eftersom jag av en slump upptäckte att igår att jag faktiskt har en gäsbok så vart svaret aningen sent. Han måste trott att jag var riktigt dryg som inte svarade förut...

Mvh
Maverick

Jag föreslog för ett tag sedan att man även ska kunna se inlägget man svarar på i gästboken.

Jag tycker det är ofta man får långa gästboksinlägg med frågor eller liknande och när man svarar på inlägget hinner jag med mitt dåliga minne alltid glömma bort hälften av vad som stod.

Började nyss fundera på om det kunde läggas till nån ikon eller liknande på antingen förstasidan brevid namnet i "inloggad som" rutan som skulle blinka när man fått ett nytt gästboksinlägg eller kommentar på en av sina foton. Sökte på blinkande i detta forumet innan jag gjorde ett eget inlägg och hittade då denna tråden.

Vill väcka frågan till liv igen då det är en smart funktion att kunna se om man fått nya inlägg i gästboken eller nya kommentarer utan att behöva gå in och undersöka saken på "min sida".

Visst andra "communitys" har juh liknande funktioner men det är juh inte nått som bör stoppa att fotosidan också lägger in denna funktionen som iaf jag tycker skulle förbättra avsevärt.

Är det fler som tycker som jag?

//Niklas

Ja, det är alldeles säker värt pengarna, men det finns ju trots allt många medlemmar som inte är annat än "standardmedlemmar" (jag bl.a.) och det är oftast ingen ide att skriva i våra gästböcker eftersom vi inte påminns att titta i den.

Jag tycker absolut att det borde finnas en ikon för nytt gästboksinlägg.

Det är ju rätt skoj att skriva en liten hälsning till någon, utanför bildkritiken och forumen, men det vore ju ännu roligare om folk också läste vad man skrev.

Det är ju en intressant fråga när vi tycker något är värt att betala för och hur vi ser på ett medlemskap. Jag har som alla gått från att vara gratissurfare på FS till att betala och jag tror att det är en komplex fråga det här, när man beslutar sig för att faktiskt betala. Var har era gränser gått? Visst kan man ha dåligt med pengar men man för ju relativt sett rätt mycket för pengarna i vissa avseenden beroende på hur man använder FS. Det här med att inte ha pengar är ju också i grunden en prioriteringsfråga eller hur?

Jag började betala när FS löste en del tekniska problem jag såg med integrationen av Bloggarna och Portfolio-delen. Efter det tycker jag FS är en bra plats för de fotoberättelser jag gör. Numera syns ju även åtminstone en del av våra Portfolio-bilder på nätet så även icke FS-folk kan hitta dem då exv. Google ser dem. Så har det inte alltid varit heller. Vill man skriva fotoberättelser så finns inte så många fungerande alternativ om man inte ska bygga något eget och jag vill helst slippa det efter många år som utvecklare. Drygt 200 spänn per år är i det sammanhanget väldigt prisvärt.

Bloggar och Portfolios tycker jag blivit allt viktigare för mig medan resten blivit allt mindre viktigt, inte minst tekniska frågor. De frågor jag behöver diskutera och lösa med exv. min mjukvara tar jag på andra ställen istället då FS har på tok för stor hårdvarucentrering idag enligt min enkla mening. För mig personligen är mjukvaruutvecklingen det verkligt spännande idag när kameror och objektiv nu nått en sådan grad av sofistikering att den utveckling som sker på marginalen där är ganska ointressant för de flesta. Dessa grejor är redan mer än de flesta behöver.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar