Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya forumet...

Produkter
(logga in för att koppla)

Paragrafryttaren

Aktiv medlem
Vad är de där små ikonerna i användarspalten i diskussionsvyn?

En del har en sån där "fil"-ikon, antingen vit eller grå och en del har kuvert. Det går inte att klicka på dem.

"Brevet" visar att denne person är inne i forumen samtidigt som du. "Lilla dokumentet" är vitt om det är ett nytt inlägg, annars grått. Designer-Erik får kika på det där...

Mozilla gör rätt, "alt"-attributet bör inte visas om man ser bilden. "title=" är mer rätt att använda, testa nu :)

Visst är vi besvärliga? =)

Nu visas det på "dokumenten" men inte på brevet. Mysko symbol för att visa att användaren är uppe förresten...? :-/
Inte för att jag kan komma på någon bättre. Det vore en glödlampa eller något sånt.

LeadHead skrev:
Mysko symbol för att visa att användaren är uppe förresten...? :-/
Inte för att jag kan komma på någon bättre. Det vore en glödlampa eller något sånt.
Jag trodde brevet var länk till mailet direkt, vilket skulle vara fiffigt.
Jag är dessutom uppkopplad dygnet runt, alla dagar, så min symbol betyder inte nödvändigtvis att jag är här.
Jag provade att logga ut, men mitt "kuvert" lyste gult o fint i alla fall.

Inloggad senast-tiden updateras då du rör dig bland forumsidorna, inte resten av sajten. "Brevet" (som Erik skall få byta mot något bättre) släcks väl när en viss tid gått från den där inloggad-tiden uppdaterats senast, typ 15 min (för att hantera att man sitter "still" och läser inlägg)

Jag trodde brevet var länk till mailet direkt, vilket skulle vara fiffigt.
Förstår inte riktigr, vilket mail? Eller menar du "Skicka brev till medlem"-funktionen?

clindh skrev:
Förstår inte riktigr, vilket mail? Eller menar du "Skicka brev till medlem"-funktionen?
Ja, alltså den mailadress medlemmen har uppgett i sitt medlemskap. Det skulle vara ganska fiffigt att ha en sådan knapp så slipper man gå in på medlemmens profil.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar