ANNONS
Annons

Nya Canon fotokinarykten

Produkter
(logga in för att koppla)
Eeros skrev:
Jo, men de dyrare har också mera ljusstyrka. Jag skulle tippa på 15 000 - 19 000 kr för 400/5.6L IS, ifall en sådan nu äntligen skulle komma.
Det tror jag också på. Strax över vad en 300mm f/4L IS kostar. Och jag hoppas på en efterföljare till 1D MkIIn, så att 1D MkII sjuker i pris!

/Pontus

Om Canon läste detta forum...

...så skulle ledningen få orgasm! Tänk att det finns så många som bara längtar efter nästa lilla uppdatering/omdesign/inpressning av pixlar med skohorn.

"Hurra, vår framtid är tryggad ty dessa människor går i fällan att tro att förra månadens modell (eller var det veckans?) inte går att använda när vi släpper en ny kamera"

"De glömmer att fotografera på allvar och när de plåtar är det för att se om kantskärpan har blivit bättre i samma gamla tegelmur de plåtat 12648907 gånger"

"Börja rita på 3 nya modeller NU som är produktionsfärdiga när de som vi planerar släppa nu har lanserats och siste man på kölistan i Skandinavien fått sitt ex efter 6 månaders väntan"

Jojo, strålande tider för alla dslr-tillverkare och tommare plånböcker för "heligt vatten" hos oss som går på det här. Jodå, det vattnas i munnen på mig med.

Men den här gången ska jag ge f-n i lockropen.

En av orsakerna: En tjej kom förbi och visade lysande bilder hon tagit med sin Canon D30 (deras första dslr o 3 mp). Hon var lyckligt ovetande om att den kameran inte längre "fungerade".

Jag kan inte åka till Stockholm nästa vecka eftersom det har getts ut en ny modell av min 2 år gamla bil. Hoppas SJ kan hjälpa mig!

I from förhoppning om att detta inlägg retar upp många på forumet.

Prylfanatikern som försöker hålla igen/LA

Re: Om Canon läste detta forum...

Jag skiter i hårdvaran, jag vill ha ny MJUKVARA.

Photocon skrev:
...så skulle ledningen få orgasm! Tänk att det finns så många som bara längtar efter nästa lilla uppdatering/omdesign/inpressning av pixlar med skohorn.

Visst måste man hålla igen. Inte bara ekonomin (om man nu har sån "tur" att man skulle haft den i + efter ett nyinkøp!) utan också lusten/begäret.

Själv så vill jag nu primärt ha fler MP men visst klarar jag mig med de 4,a jag har.

Många rynkar på näsan när de får veta vilken kamera jag kör med.

Jag är glad att man inte ser på bra bilder vilken kamera de är fotade med. Då hade prylidioterna dömt ut bilder i "hytt og pine".. för det är ju kameran som räknas... i många fall/sinnen.

MVH Niclas,

Jag föreslår att vi ignorerar inlägg av den typen som photocon just skrev. Det är klart att en del tycker det är roligt att retas, eller pedagogiskt att sprida sitt evangelium genom att provocera (för att få stackars oupplysta medmänniskor att tänka till).
1) I fotosidan.se regler ingår att inte använda ironi då det ofta missuppfattas.
2) Det finns tillräckligt många trådar som urartar i ordkrig.
3) Det är ganska ohövligt att antyda att de som deltar i denna tråden är ett gäng lättlurade stackare.
4) Det finns väldigt många anledningar till att intresserade vill disskutera teknikens utveckling och sia om vad som komma skall. Förmodligen har photocon inte tagit detta i beaktande utan utgått ifrån sitt eget perspektiv.
5) Trådar som denna skadar inte någon. Ditt inlägg skulle passa bättre i en tråd där en nybörjare söker råd om förstakamera och blir rekommenderad en 1DsMkII med 4st "L" objektiv.
6) I denna tråd är vi intresserade av nyheter. Det photocon skrev är urgammalt och har sagts åtskilliga gånger... till leda. Vänligen återkom när du har något nytt att tillföra.

Snälla, håll denna tråd fri från brandfacklor och ordkrig! Jag tror de flesta uppskattar god stämning och vänligt bemötande.

Om någon vill disskutera huruvida kameraköpare är lättlurade stackare föreslår jag att den som vill disskutera detta startar en tråd för just det ämnet. Det är ju trots allt praxis. Om man vill disskutera ett nytt ämne startar man en ny tråd, och låter vänligen bli att kapa eller förstöra en befintlig tråd.
MVH, Niclas Vestman

Jag tror inte att Niclas menade något illa. Dessutom avslutade han med MVH, så jag uppfattade det i varje fall inte som direkt ilsket.

Det här är ju ett teknikforum och har man trist på jobbet är det rätt kul att sitta här och spekulera om i-lands-problem. Så visst ligger det lite i att man är prylidiot.

Konstigt förresten att det alltid är 100% män i dom här diskussionerna ;-)

Jag har idag fått information från Canon och som bland annat sa att det inte kommer någon ny "super Eos-1:a", jag vet inte om det utesluter en "N"-uppgradering men det kommer i alla fall inte en kamera med 22 megapixlar. Däremot kommer en 50mm f1,0 och lite annat smått och gott som jag inte fick veta något mer om men troligen kommer det ett nytt enklare kamerahus och något mer.

Hur är det nu - dom brukar väl annonsera en nyhet före Photokina och en under Photokina. EOS 370 på onsdag då och värstingen på Photokina kanske ;-)

reflux skrev:
Problemet är egentligen att 5D inte är ett dugg med avancerad som kamera än 30D. Lite större buffer kanske, men inga extra funktioner av det slaget som D200 har (ex auto-ISO, mer avancerade och bättre histogramvisningar, fler programmerbara knappar och funktioner, större EV-kompensationsomfång, autorotation av det slag som 30D har etc).
Canon skulle egentligen inte ens behöva uppdatera 5D-hårdvaran, det skulle räcka med en mer avancerad firmware som har funktionalitet i klass med D200 och deras egna 1D-kameror för att lyfta kamera betydligt och hålla försäljningen uppe. De kunde t om ta betalt av befintliga kunder för att casha in mer...

5D = fin men dum.

Vad är så himmla bra med Auto ISO på D200 ner den brusar redan vid 800ISO.
Du kan köpa D200 om du gillar den så mycket.

Jo... att släppa nyheterna med några dagars mellanrum, eller veckor, är väl ett bra sätt att maximera gratisreklamen med pressuppmärksamhet. Vad jag kan minnas har Canon varit ganska bra på att portionera ut sina nyheter i lagom små bitar .. :)

0% elakt.

Löjligt att så oskylldiga ord skulle dräpa god ton i en god tråd. Se sammanhanget vetja.

Om det var ordet "prylidioterna" som stack i buken så har det väl också med den individen som tolkar och läser in tolkningsvärdet i ordet utifrån sammanhanget. Så tolka bara, det sticker nog endast i den skyldiges buk. Säger inget mera om detta här i tråden.
**

Perspektiv är alltid viktigt.

Klart att ny teknik är välkommet och intressant.

MVH Niclas,

Och 5D brusar mer på ISO 1600 än en D200 på ISO 640 som plötsligt räckte för att nå en slutartid på 1/125 när ljuset skiftade för en sekund... Jag såg att du la in en smiley men jag hoppas verkligen inte att du är så märkesblind att du inte förstår den potential en 5D har som dock inom vissa områden bromsas av en mjukvara som varken svarar mot kamerans prislapp eller bildkvalitét. Det är inte så svårt att åtgärda. Jag trivs rätt bra med min 5D, men det finns inget som inte kan bli bättre och det är lättare att uppdatera mjukvaran i en 5D än sensorn i en D200.

JONNY CU skrev:
Vad är så himmla bra med Auto ISO på D200 ner den brusar redan vid 800ISO.
Du kan köpa D200 om du gillar den så mycket.

Dadigan skrev:
Jag har idag fått information från Canon och som bland annat sa att det inte kommer någon ny "super Eos-1:a", jag vet inte om det utesluter en "N"-uppgradering men det kommer i alla fall inte en kamera med 22 megapixlar. Däremot kommer en 50mm f1,0 och lite annat smått och gott som jag inte fick veta något mer om men troligen kommer det ett nytt enklare kamerahus och något mer.

Så de informerade dig om detta? När ingen annan i hela världen utanför Canon har fått veta något? Utveckla gärna vad du fick veta och varför just du (ja, jag är avis för att jag inte är lika betrodd). ;)

Eller menar du att de haft en presskonferens idag?

Dadigan skrev:

Hoppas stenhårt på nån typ av uppgradering på 5D för att sänka priserna på de gamla, men tar det inte för givet. Men om 50mm 1,0:an är besannad så skall jag definitivt överväga den. Fatta vilket sjukt kort skärpedjup man borde kunna få! Ser riktigt sköna porträtt framför mig ;).

Mvh/Andreas

Bo och Niclas F, skrev ni svar på mitt inlägg? "Niclas menade nog inget illa" resp "0% elakt"? ... I så fall missuppfattade ni nog lite... jag skrev i mitt inlägg "photocon", d v s "Lennart Aspmann" som skrev..."I from förhoppning om att detta inlägg retar upp många på forumet."

Jaha - nä Lennart Aspman är ju en trevlig prick. Han menade givetvis inte allvar utan skojade. Det sätter jag en kitlins på...

Och hans avslutning var ju en ironisk blinkning till honom själv:

"Prylfanatikern som försöker hålla igen" - han är ju en riktig pryldiskuterare själv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar