Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya Bilder kategorin

Produkter
(logga in för att koppla)
Den är borttagen, till förmån för de tre bildkritikpoolerna där vi vill att den som är sugen på att kommentera nya bilder skall gå primärt. "Nya kritikbilder" ger dig ett urval nya bilder som alla vill ha kritik.

Naturligtvis går det fortfarande att söka fram bilder på alla möjliga sätt och även se hela det stora, "vilda" inflödet via menyn Bilder - men vi vill som sagt styra bildkritiken till de bilder som explicit begär det, och där inflödet dessutom är mer dämpat.
 
Nej, nu kör vi såhär för att se om vi kan få lite mer kommentarer via poolerna.
 
ok då förstår jag. tyckte oxå den var bra. gick alltid in via den för att kolla på bilder men har hittat en annan nu :) den som heter alla nya bilder
Ciao Annika
 
Jag håller med, den knappen(funktionen) var suverän och gav en rik mix av bilder, synd att ni beslutet att ta bort den.
Edit:
Såg nu att jag kan gå via menyn istället(som beskrivs ovan) men frågan är hur många som uppmärksammar detta alternativ.
 
Meningen är ju inte att "Alla bilder" skall vara den primära ingångsvägen för att ge bildkritik, då det "totala flödet" (ca 650 bilder om dagen) är för den lite mer vane och "hårdhudade" Fotosidan-användaren kanske.

Vi märker detta på alla kommentarer vi får, speciellt från nya på Fotosidan. Det kommer alltid upp diskussioner som "det kommer för många bilder", "det kommer får många <barn,katt,solnedgång,etc>bilder" - tätt följt av "man får för få kommentarer" -- pga att det är så många bilder som kommer in.

Men kikar man via Bildkritikpoolen har man inte detta stora inflöde, det är betydligt större chans att få sin bild kritiserad via Bildkritik - *om* nu fler av de som kritiserar använde den poolen som "inflöde" tex.

Alternativet till att se till att "Bildkritik" används mer är förståss att skära ner inflödet drastiskt. Det skulle ju ge samma effekt på inflödet av kritikbilder - men med nackdelen att man då inte kan ladda upp fler andra bilder och stoppa dem i tex andra pooler, eller bara i ens egna album för senare inläggning i en pool, eller som komplement till andra bilder.

Men ge Bildkritik och Bildkritik s/v en chans - nog är det en rik mix av bilder där också - ca 100 om dagen i Bildkritik tex, och det lär bli fler när fler upptäcker att det är där man får kritik.
 
Nu förstår jag mer förändringen och ser att den är välmotiverad. Samtidigt inser jag att alla kanske inte sitter ibland flera timmar om dagen och tittar på de nya bilderna och dess kommentarer, som jag gör.
Jag tycker att FS är fantastisk och är min främsta mentor inom fotografi, därav mitt stora intresse för bilderna.
 
måste hålla med och säga att det är dåligt att den försvann, fick mig en liten chock när jag skulle kika in på "nya bilder. nu måste man klicka runt som nån tok för o se lite bilder ;)

mvh johan
 
gå in under menyn bilder klicka sedan på alla bilder. då får man även upp bildkritikbilderna. tyckte oxå att den knappen var bäst. gick alltid in där först sedan i poolerna
 
Jag tycker det var toppen att den länken försvann och skulle faktiskt inte ha mot om nya bilder försvann heller. Att välja alla nya kritikbilder går ju ändå från förstasidan.

Tror det skulle vara toppen att ta bort lite även under senaste bilder. Med det skulle det nog gå att få fungerande pooler och det är bara därför jag säger det. Inte för att säga mot massan här..
 
Jag kommer att fortsätta använda "alla nya bilder" och jag skall säga varför:
Jo, för bara där får man en mix av alla möjliga bilder.
Där kan jag råka snubbla över en bild i en kategori som jag kanske aldrig hade tittat på i en pool.
Om jag måste gå in i flera olika pooler för att kunna se vad nytt som kommit in den dagen, då kommer jag att tröttna.
Då kan jag missa riktiga pärlor, bara för att det finns så många olika ställen att leta efter dom på.

Jag tycker att det i och för sig är väldigt många bilder som strömmar in varje dag - men begränsa då hellre möjligheten att ladda upp så många på en gång. Låt det bli en bild om dagen för alla.

Och behåll "alla nya bilder" annars ger jag upp, då blir det för bökigt för mig.

/mvh Catarina
 
Catarina, jag hade misstolkat länkarna så efter en koll nu håller jag med om att det inte är lyckat med bara de alternativen som är på förstasidan nu.

Jag hade trott att läken "Nya kritikbilder" var en pott med alla poolbilder. Inte bara bildkritik alltså..

Det jag tror på är att ha en länk som visar alla poolbilder samt länkar till alla pooler men att utesluta "Nya bilder" som ligger utanför pooler.
På det sättet skulle säkert flödet kännas mindre också.

En blandad poolvisning istället för nya bilder samt helst också fler kategoripooler och bort med bildkritik till förmån för fler är vad jag önskar. Både i menyn, förstasidan och överallt.
Som förslaget här: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=39843
 
Där håller jag faktiskt med Lotta.
Om möjligheten fanns att välja "Alla nya poolbilder" då kanske jag skulle känna mig lite bättre till mods.

Jag tycker en sak till kom jag på, men det kan vara jag som har fattat fel också.
Det är det här med att ladda upp en bild till en pool.
Är det då så att man först måste ladda upp bilden som vanligt, för att sedan ladda upp den till poolen i ytterligare ett val efter det?

För om det är så det är, inte bara jag som gör det krångligare än vad det behöver vara, så tycker jag att det är väldigt omständigt.

Valet i vilken pool man vill lägga bilden borde vara i första läget, där man laddar upp bilden från början.

Säg att det är jag som har fel - och att det finns ett lättare sätt än det jag använder!

/mvh Catarina
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.