Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny videokamera

Produkter
(logga in för att koppla)
De där kamerorna från komplett skulle jag inte köpa. 20X zoom är helt vansinnigt utan bildstabilisering och optik-kvaliten är oftast usel i prisklassen runt 4-5000.

Tjejen köpte en panasonic GS-140 som jag är jävligt nöjd med, klarar finfint att filma i mörka ridhus och skärpan är bra. 5X zoom räcker då hästen är längst bort på en 80m bana, 10X är för mycket och skakigt. 20X behövs bara om man ska leka fula gubben.

Tjejens kamera kan dessutom användas som web-kamera, visserligen lite dålig vidvinkel, men bildkvaliten är brutal jämfört med vanliga webkameror. Du måste dock starta upp ett program som heter trackercam för att konvertera bildformatet som kameran sänder.

Jag skulle köpa GS-180 idag, efterföljaren till GS-140 med samma optik och sensor (iaf. enligt cyberphoto, dock lägre pris)
 
Senast ändrad:
Antar att du menar nv-gs140 som du köpt???
Iallafall så är "storebror" nv-gs180 mycket billigare.


Panasonic NV-GS180 4959 kr - 6294 kr

Panasonic NV-GS140 7500 kr - 8995 kr

I vilket fall så tror jag att det blir en Panasonic nv-gs180.. Jag väntar bara på att någon ska säga nått negativt med den :)
 
panasonic!

kör på panasonic i medelprisklassen så blir det bra! typ nv-gs 140 / 180! myket bättre optik i motsvarande sony klassen, anser jag

bra köp!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.