Annons

Ny version till Dimage viewer

Produkter
(logga in för att koppla)
jag hittade den, men den fungerade inte med Jaguar... o sen när jag installerade den äldre versionen fungerade inte den heller... *suck*

Hoppas det funkar med Panther...

Välj Software, Dimage Viewer, operativsystem osv... det går inte att länka direkt till programmet, du måste godkänna alla trevliga villkor först...

framförallt går länken till pc-versionen som fungerar ännu sämre i Mac OS X *s*

knepigt det där, men jag ställer min förhoppning till PS CS (snacka om kodspråk för invigda), min demo timade ur när jag ställde om klockan i datorn, så jag har ingen aning om hur bra CS hanterar MRW filer, men jag hoppas...

Viewern fungerade problemfritt tills för några dagar sedan.
PS CS har ju ingen inbyggd läsare för mrw tyvärr. Jag testade pluginet och fick bara bilden i grön(!)skala. Troligtvis har jag lyckats trycka i något fel. Sitter och försöker mig på SharpRaw men tycker inte det fungerar tillräckligt bra. Dessutom verkar viewern vara det enda mrw-programmet som kan "picka" färgbalansen före raw-konverteringen (rätta mig gärna!).

Jorå den fungerade bra sålänge den fungerade, men den är långsam. Jag skulle gärna plåta mer i raw o kanske arkivera bilder i rawformat (och jpg) men det tar så mycket tid att öppna o spara om bilderna så jag gör det bara vid speciella tillfällen. Just nu inte alls eftersom jag inte får viewern att fungera... fast jag ska erkänna att jag inte jobbat särskilt hårt på saken.

Men om inte CS klarar Minoltas rawfiler så blir jag smått förvånad... så får det väl inte vara...

/kg som ska dra sej mot den stora mjuka nu

Jag kände mig så rik (i MB räknat då, såklart;) när jag nyligen köpte en 512:a, så jag började fota mer i raw. Men du har rätt, det tar tid. (Kan ana att du också sneglar på A2:an där man kan fota i raw & jpg..)

Du har så rätt, jag hade fel angående raw & CS. Fick för mig att det inte gick eftersom det fanns ett plugin.

Ska nog krypa ned också och fortsätta grubbla på rawarna imorgon

Jag har ännu så länge inga problem att hantera A2:ans RAW-filer direkt i PhotoShop CS. Bytte ut den plug-in för A1 som redan fanns i CS mot den plug-in som Adobe har på "download".

*dreglar* hur lång tid tar det att öppna filerna? jämfört med viewern...

KG!
Jag kan inte ge dig någon jämförelse för DW eftersom jag inte använder Wiewer utan öppnar direkt i CS. Kollade just tiden att öppna i CS: En jpeg-fil på 5Mb och en RAW 11,8 Mb. Båda samma motiv och med max kvalitet, plåtade vid samma tillfälle. RAW-filen tog ca 2 sek, dvs ingen "försening" som stör

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar