ANNONS
Annons

Ny version av Capture NX 1.0.1

Produkter
(logga in för att koppla)
Hjälper inte ett skit tyvärr. Min provversion av "gamla" Capture NX gick ut för ett par veckor sedan inte ens med denna uppgradering så vaknar den upp igen.

Har beställt en riktig för länge sedan men som vanligt kan inte Nikon ens meddela när den kommer. Kul för dom som har en D2Xs och inte kunna öppna sina raw filer. Visst finns det tredjepartstillverkare men jag har ingen större lust att köpa CS2 när jag sitter på CS etc. Tack o lov sitter jag på en D2X och kan därmed använda Capture 4,4.

MAnkan

Verkar märkligt att man inte kan registrera och betala sin kopia via nätet. Programmet finns ju där redan. Vore hur enkelt som helst för Nikon att lösa. Så gör ju nästan alla mjukvaruföretag idag.

Jag har frågat Nikon sverige och de säger ungefär som du. Vad man vet är att nx har fått en uppgradering som stödjer D80. Vad man inte vet är om capture 4.4 kommer få en uppgradering som stödjer D80. Det som är dumt är att man också måste uppgradera datorn med mer minne om man nu skall använda NX. Trialversionen jag testade fungerade en gång sen kraschade den. Photoshop har väl aldrig stött nikons nef fullt ut vad jag fattar?

Slowfinger skrev:
Verkar märkligt att man inte kan registrera och betala sin kopia via nätet. Programmet finns ju där redan. Vore hur enkelt som helst för Nikon att lösa. Så gör ju nästan alla mjukvaruföretag idag.

Det funkar alldeles utmärkt, åtminstone från USA... men om det finns några svenska näthandlare vet jag inte.

Hi folks

Jag vill inte köpa en NX licens utanför EU eftersom Nikon inte kan garantera att den kommer att bli kompatibel med den som säljs här.

Vi hade en diskussion här på FS för en tid sedan där en medlem frågade om man kunde köpa en Japansk version av NC 4,4 och sedan använda licensnummret för en svensk eller helt enkelt uppgradera till en svensk men Nikon Sverige/Europa kunde inte ge ett svar på denna fråga eftersom dom inte hade en aning.

Just nu känns det som om Nikon försöker sätta rekord i oproffsighet.
  • Stora leveransproblem men framför allt brister dom något så oerhört i informationen till kunderna.
  • NX som krävs för att konvertera bilderna från D2X kan inte levereras och dom vet inte eller vill inte säga när den kommer!!!.
  • Nikon vet inte om NX kommer att krävas för D80!!!
  • Det riktiga bottennappet är väl att supportsidan ligger delvis nere sedan lång tid (en månad eller så) pga uppgradering!!!!. För säkerhets skull tog man ner den gamla fungerande innan den nya fungerade fullt ut.

Hallå!!! Vakna Nikon. Vad håller ni på med.

Råkade själv ut för missödet med den icke fungerande supportsidan. Av någon anledning så tappade min Capture 4,4 licensnummret och behövdes ominstalleras. Bekymret är att min varsion av Capture är 4,0 och där används bokstäver som licensnummer medan 4,2 och 4,4 använder siffror så jag måste först installera 4,0 sedan ladda hem och installera 4,2. Efter det måste jag köra ett script som rensar registret för att till slut installera 4,2..PUH!! Bra gjort Nikon. Nu blev det mycket struligt eftersom supportsidan ligger delvis nere. Det slutade med att jag fick en engelsk version eftersom det var den enda som jag hittade.

Mankan

Senast ändrad:
supprot sidan fungerar väl nu, åtminstonde svarar de på brev

förlåt sopprut menar , nej support menar jag

Hi folks

Fick ett mail från Scandinavian Photo som meddelade att min NX har levererats den 9/9 !!! Bravo Nikon!

MAnkan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar