Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny TFT skärm 3-7000kr

Produkter
(logga in för att koppla)

Stefan Larsson

Aktiv medlem
Ja ha ja vad tror ni om dessa? Vilken av dem skulle ni rekomendera. Primert är fotoredigering det den ska användas till.

NEC MULTISYNC 20WGX2 20# WIDE TFT TCO-03

PHILIPS 200WP7ES 20# WIDE TFT TCO-03 SILVER

Hur är dessa?
Har ni yttligare förslag kankske?
Kraven är min 1600x1200 alt. 1680x1050 för wide
min 20"
tok bra (eller så bra det går att få) för fotoredigering
pris 3000 - 6000

/stefan
 
Efter att ha surfat runt och läst mycket tester på nätet, så köpte jag en Samsung 215TW förra veckan. Har fått mycket bra kritik som fotoredigerings skärm.
 
Jag sitter på en LG FLATRON L2000C, 20 tum 1600x1200. Priset ligger på ca 6000 inkl moms.

Fullt inställbar skärm i alla avseenden, jag har inget att klaga på!

Ang NEC så har väll den du tittat på blank yta? Detta gör att alla lampor i bakgrunden syns väldigt bra i den skärmen, det var en av anledningarna till att jag tog denna skärm istället.
 
Dell har ett mycket bra alternativ

Dell UltraSharp 2007WFP 20.1" Widescreen med kampanj och 25% lägre pris under september, ca 4.500 Finns också med 24" men då är priset över 10.000

Jag har just köpt en sådan och är mycket nöjd. Skärmkalibreringen hittar inget att ändra på. Jag har monterat ned mina andra skärmar för de går inte att jämföra med den här.
 
Martin F skrev:
Men jag läste i en test att den var för ljusstark för att den ska vara bra för längre tids fotoredigering.

Köpte en förra veckan till tjejen (tänkte jag kunde använda den för redigering om den var så bra som den fått i recensioner) har inte hunnit fotoredigerat på den ännu, endast tittat på bilder och den är helt klart ljusstarkare än min apple cinemadisplay 23", jämfört med 23" så känns den lite "liten" men jag kommer nog sitta och köra slut touch på den vid fotoredigering, grymt bra färgåtergivning enligt mig. Så får det bli att jobba framför cinemadisplayen, sitter ofta 13-14 timmar per dag framför skärmen så den extra ljusstyrkan i 215TW kan nog kännas jobbig kan jag tänka mig.

Iafall Samsung 215TW känns som ett riktigt bra köp i den storleken och prisklassen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.