Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny Testsajt med märkliga resultat

Produkter
(logga in för att koppla)

jkene

Aktiv medlem
En ny testsajt går i luften idag - http://se.alatest.com

Man har ambitionen att samla en stor andel recensioner och utifrån dessa ge betyg på olika typer av hemelektronikprodukter. Deras lista över digitala Systemkameror verkar inte riktigt riktig i mina ögon:

http://se.alatest.com/Digital+SLR+Cameras/sv_SE/

Men när man tittar på vilka källor dom använder framstår det som mer klart. Tyvärr anser man att bla IT-tidningar är "experter" inom denna kategori och därför får man som konsument veta att

Canon D350 är den bästa kameran jämfört med alla andra!?

Nikon D50 är bättre än D70 och D2X och Canon 5D!?

Olympus E300 är bättre än en Canon Eos 1ds Mark Ii!?

Det här känns verkligen inte seriöst - tycker allmänheten borde varnas.

Senast ändrad:
Jag tänkte göra det - vill bara höra om jag är ute och cyklar eller om det är fler som reagerar som jag.

International Consumer Services Sweden AB
Sankt Eriksgatan 105
11331 Stockholm
Sweden
Phone : +46 8 30 12 75
Number of employees (total in the group) From 1 to 10
Date established 2005
Registered Number 556680-3572

Rankingen mellan de olika kamerorna känns helt klart tveksam, men bortsett från det ser jag efter en hastig koll sajten som användbar. Lätt att hitta till ett stort antal tester att sen fördjupa sig i. En länksamling helt enkelt.
//Anders

jkene skrev:

...... Canon D350 är den bästa kameran jämfört med alla andra!? Nikon D50 är bättre än D70 och D2X och Canon 5D!? Olympus E300 är bättre än en Canon Eos 1ds Mark Ii!?

Det här känns verkligen inte seriöst - tycker allmänheten borde varnas.

WFS) (Graylingman skrev:
En länksamling helt enkelt.
//Anders

Om vi som har ett visst fotointresse ser felaktigheterna inom detta område och sväljer det som står på de andra områdena, vad har då denna "länksamling" för värde?

/Jan-Olof

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar