Drogen
Aktiv medlem
Jag tänkte byta min systemdisk på en HP G62 laptop till en SSD-disk. Jag har inte speciellt mycket installerat men har lagt en del tid på inställningar för att få datorn att fungera så bra som möjligt så jag tänkte slippa installera om allt och bara flytta allt till nya disken. Jag har ingen skiva utan Windows 7 64 ligger som en återställningspartition på nuvarande disken. Hur gör jag smidigast?
Läser jag guider på nätet så bygger det oftast på att klona nuvarande disk till den nya. Men jag kan ju inte ha båda monterade samtidigt. Kan jag klona till en tredje (USB)-disk? Och hur bootar jag i så fall när jag har monterat nya disken men ännu inte flyttat över OS:et? Någon som kan peka mig i rätt riktning?
Läser jag guider på nätet så bygger det oftast på att klona nuvarande disk till den nya. Men jag kan ju inte ha båda monterade samtidigt. Kan jag klona till en tredje (USB)-disk? Och hur bootar jag i så fall när jag har monterat nya disken men ännu inte flyttat över OS:et? Någon som kan peka mig i rätt riktning?