KloP
Medlem
Jag har insett att jag tvingas köpa ny skärm. Min trogna Radius 21" som alltid varit klockren i färger o allt börjar ge sig. O det värsta är att den bara stundtals blir lite gulare i sin ton för att sedan växla tillbaka till utgångsläget. Det är inget kul att upptäcka att skärmen växlar tillbaka till rätt läge när man jobbat med en bild en stund och inte sett att den växlade över. Om någon skulle ha nått tips om vad felet kan vara så är jag idel öra.
Men hur som helst. Frågan är ju vad ska jag köpa för skärm? Vill ju helst inte lägga ner en väldig massa pengar på skärm då det är roligare att lägga pengarna på optik.
Det kommer att behöva bli en platt skärm dessutom och då har jag verkligen ingen koll på vad jag ska kolla på.
Förr var ju platta skärmar skitdåliga på färgåtergivningen och speciellt dåliga på svärta och toningar. Hur är det nu?
hur är det med responstid och sånt? Vad är bra? Vad är dåligt?
Har ni några tips om nån som ni gillar? Jag är ganska kräsen med att det blir bra, skulle störa mig otroligt om jag blev missnöjd så...
Vad ska jag köpa? Vad ska jag kolla efter? Vad ska jag tänka på när jag letar?
Tacksam för svar! /calle
Men hur som helst. Frågan är ju vad ska jag köpa för skärm? Vill ju helst inte lägga ner en väldig massa pengar på skärm då det är roligare att lägga pengarna på optik.
Det kommer att behöva bli en platt skärm dessutom och då har jag verkligen ingen koll på vad jag ska kolla på.
Förr var ju platta skärmar skitdåliga på färgåtergivningen och speciellt dåliga på svärta och toningar. Hur är det nu?
hur är det med responstid och sånt? Vad är bra? Vad är dåligt?
Har ni några tips om nån som ni gillar? Jag är ganska kräsen med att det blir bra, skulle störa mig otroligt om jag blev missnöjd så...
Vad ska jag köpa? Vad ska jag kolla efter? Vad ska jag tänka på när jag letar?
Tacksam för svar! /calle