Annons

Ny skärm

Produkter
(logga in för att koppla)

-cecilia-

Medlem
Hej!

Jag ska köpa mig en bärbar skärm. Har endast använt mig av bärbar dator nu innan, men blir frustrerad över att det inte går att ställa in rätt färger och kontraster på den för att få de framkallade korten att se likadana ut som i datorn.

Jag är en fattig student har har egentligen inte råd att lägga mycket pengar på detta... Vill samtidigt inte göra misstaget att köpa en dålig skärm som jag kommer behöva byta ut om några år för att jag inte är nöjd med den.

Jag är helt ny på det här med bildbehandling och vet inte om jag kommer vilja fortsätta hålla på med det eller inte, därför blir jag också tveksam till att lägga för mycket pengar på en skärm just nu.

Hur billigt kan man komma undan som nybörjare och amatör , men ändå få en skärm som är värd sina pengar och som man kan växa med innan man eventuellt vill köpa en bättre efter ett antal år?

Har ni några konkreta tips på några bra och billiga skärmar?

Tack!
 
Jag har inga konkreta tips men eftersom ingen svarat än kan jag iaf tipsa om att söka i trådarna här på FS. Det finns äldre men ändå rätt färska trådar om vilken skärm som är bra.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.