Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Ny Sigma ! 70-200/f2.8 Makro
- Trådstartare Zoso
- Start datum
Don Ricardo
Aktiv medlem
Hmm , enda skillnaden verkar ju vara "bara" 100cm närgrens jmf med 180cm på nuvarande modell...
Men det är ju klart , macro och telezoom i samma är ju intressant. =)
Men det är ju klart , macro och telezoom i samma är ju intressant. =)
jonasandersson
Aktiv medlem
En minskad närgräns är ju väldigt intressant, tycker i allafall jag, såg att den var ett hekto tyngre också. Ska bli intressant att se vad den kommer att kosta.
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Blir ju inte riktigt Macro enligt mig och min definition men absolut intressant.
Stor skillnad på 180cm och 100cm!
Undrar just hur mycket Canon måste offra i optisk kvalitet för att pressa sina 70-200 till typ 110cm närgräns.. Jag anser att bra närgräns är mkt mkt användbart i en telezoom.
MVH Niclas,
Stor skillnad på 180cm och 100cm!
Undrar just hur mycket Canon måste offra i optisk kvalitet för att pressa sina 70-200 till typ 110cm närgräns.. Jag anser att bra närgräns är mkt mkt användbart i en telezoom.
MVH Niclas,
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Men stativfästet ser ju hårresande överdimensionerat ut för en sådan lins, huvva. Dessutom svårhållet i handflatan om man vill ha grepp både om fästet och objektivkroppen med samma vänsterhand.. nej bort med det och tillbaka med det förra.
MVH Niclas,
MVH Niclas,
Eveningstar
Aktiv medlem
Niclasfoto skrev:
Men stativfästet ser ju hårresande överdimensionerat ut för en sådan lins, huvva. Dessutom svårhållet i handflatan om man vill ha grepp både om fästet och objektivkroppen med samma vänsterhand.. nej bort med det och tillbaka med det förra.
MVH Niclas,
Det har nog att göra med att "svensson" kör med så små fjuttiga stativ (sånna där för 300:- på onoff), och då gör sigma folket's ryggar en tjänst genom att göra stativfästet superhögt så att kameran kommer upp dit den ska
Don Ricardo
Aktiv medlem
Mailade Tura och frågade vad rek. marknadspris kommer att ligga på.
"Hej.
Går i köptankar på en ljusstark telezoom
och har tittat på Sigma 70-200/2,8 EX DG MACRO till canon.
Undrar vad det rekomenderade konsumentpriset kommer att ligga på när objektivet släpps i handeln.
Har sett flertalet internet återförsäljare lagt upp info om objektivet men pris saknas."
Fick till svar "ca priset på den "gamla" är 11969 och den nya 12965."
13.000:- alltså, hur har sigma's prisbild legat efter lansering?
Nu kostar ju 70-200/f2.8 EX DG ca 8000:-
Tror inte det rasade 4000:- bara så där efter lanseringen...
"Hej.
Går i köptankar på en ljusstark telezoom
och har tittat på Sigma 70-200/2,8 EX DG MACRO till canon.
Undrar vad det rekomenderade konsumentpriset kommer att ligga på när objektivet släpps i handeln.
Har sett flertalet internet återförsäljare lagt upp info om objektivet men pris saknas."
Fick till svar "ca priset på den "gamla" är 11969 och den nya 12965."
13.000:- alltså, hur har sigma's prisbild legat efter lansering?
Nu kostar ju 70-200/f2.8 EX DG ca 8000:-
Tror inte det rasade 4000:- bara så där efter lanseringen...
dumbo
Aktiv medlem
Rekommenderat ca-pris och "gatupris" är ju inte riktigt samma sak. Ofta är riktpriset från tillverkare/leverantör en hel del högre än det pris man verkligen får betala i handeln.
Jag såg någon annan prisuppgift på ca 10000kr på den nya, som tydligen skulle vara från prislistan hos någon butik.
Jag såg någon annan prisuppgift på ca 10000kr på den nya, som tydligen skulle vara från prislistan hos någon butik.
Don Ricardo
Aktiv medlem
dumbo skrev:
Rekommenderat ca-pris och "gatupris" är ju inte riktigt samma sak. Ofta är riktpriset från tillverkare/leverantör en hel del högre än det pris man verkligen får betala i handeln.
Okey där ser man...
Då blir ju Canon 70-200.f4 genast mer intressant ur ett ekonomiskt perspektiv.
Det gör jag. Gå in under ditt kameramärke först.
Här är för Nikon: http://www.scandinavianphoto.se/?36486
Här är för Nikon: http://www.scandinavianphoto.se/?36486