Annons

Ny Pentax K100D för 2 600 kr?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pall

Aktiv medlem
Vad säg som att köpa en Pentax K100D för runt 2 600 kr plus frakt?. Har hittat ett ställe i Nya Zeeland som på postorder även säljer till sverige, på sidan finns till och med priser i SEK. Nu tillkommer tull och moms på deras priser. För en K100D blir det runt 2 600 kr alltså. Någon som vet ifall man vågar handla?

http://www.globalmediapro.com/do/product/2447
 
Vad sägs om att använda förnuftet en smula i trovärdighetsvärderingen av denna firma?
 
Vad är det som säger att de inte är trovärdiga? Enbart priset eller andra faktorer? En del produkter på sidan håller priser som är jämförbara med de i sverige (när tull, moms och frakt lagts till)för att ta ett exempel.
 
Go for it, go!
Det är på sina praktiska steg, fel eller rätt, som man får erfarenheter!

Kolla om de redan nu säljer Sony D-SLR med FF, kanske till rätt pris?
 
Jag kollade på deras hemsida, ingen Sony D-SLR i sikte alls!
Bara Pentax, näää nu får de verkligen skärpa sig.
Men, nu ser man hur lågt Nya Zeelandarna värderar Pentax!
:), :)
 
Pall skrev:
Vad är det som säger att de inte är trovärdiga?
Nä, just det! Ingen här har några hållbara argument för att Globalmediapro skulle vara något annat än hederliga rättskaffens affärsmän med en vacker vision om att fylla vårt jordklot med idel nöjda kunder. Hepp!

Du kan väl höra av dig om ett tag, ifall du nu skickar dina pengar så långt bort som det går...
 
Gjorde en sökning på nätet och firman verkar inte alls oseriös vad jag kan se. Tydligen har andra,
bl a svenskar, handlat där och har fått vad de beställt. Att det är fråga om gråvaruimport samt att moms tillkommer är ju en annan femma.
 
Pall skrev:
Vad är det som säger att de inte är trovärdiga? Enbart priset eller andra faktorer? En del produkter på sidan håller priser som är jämförbara med de i sverige (när tull, moms och frakt lagts till)för att ta ett exempel.
Jag menar inte att de nödvändigtvis måste vara tvivelaktiga, men med så extremt låga priser så skulle i alla fall jag vara jävligt försiktig. Kolla exempelvis noga upp vad frakten kostar. Det är inte helt ovanligt på Ebay att annonsörer sätter vansinneslåga priser, där det sedan visar sig att frakten kostar hundratals dollar. Allt för att vilseleda kunden att tro att priset är lågt, även om det hamnar ganska högt med allt inräknat.
 
Jo, håller med Martin. Lägger personligen hellre till 2 papp och beställer från Tyskland och vet vad jag får samt att garantin gäller.

Edit: Frakten ligger runt 600:- vad jag kan se.
 
Hallå där! Hur kan man ens komma på tanken att handla i en nätbutik som saknar kontaktuppgifter?!!!

Jag vet inte var du hittade positiva omdömen om butiken, Pierre. Jobbar du åt dem? ;-)

Pelle, att söka på Google är ett bra sätt att skaffa den typ av information du efterfrågar.
 
Hehe, nej, är statligt anställd (Skatteverket).

Edit: Det var genom att googla in på en del forum jag hittade folk som handlat där. Själv skulle jag aldrig våga.
 
Återkommer när jag beställt. Kan vara värt att pröva. Pris med frakt står på sidan när man kommit till kassan.
 
Kolla runt i Sverige också

Scandinavian photo säljer K100D billigt just nu. Har inte katalogen här men typ 4500:- kommer inte ihåg om det var med eller utan moms.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.