Annons

Ny online portfolio startad

Produkter
(logga in för att koppla)

picturalis

Medlem
Hej!
hyfsat ny medlem här och tänkte kolla med fotokunnigt folk om vad som tycks om min nyupplagda portfolio. Både om sidan, men såklart om bilderna också!

Fler bilder kommer in efter helgen som kommer luta mer åt det dramatiska/konstfoto.

ha en fantastisk dag i solen och blåsten!

Xox Liz

www.picturalis.com

Viss text körde över annan text och det såg lite rörigt ut på portfoliosidan, tyckte jag. Bilderna tyckte jag att det var många snygga men en och annan skulle du kunna plocka bort lite beroende på vad du ska ha sidan till. Typ killen med skägget där, det är ju en skön bild men känns ganska mycket "fest med polarna", vilket inte behöver vara fel alla gånger i och för sig. Gillade speciellt kostymnissarna, lite Matrix möter Dressmann över det hela :)

EDIT: Killen med baskern är f.ö. snusklik en polare till mig som heter Niklas!

Snygg hemsida och bra bilder tycker jag. Håller med om texten som flyter in i varandra på vissa ställen. Sedan syns rubriken på sidan dåligt. Åtminstone på min skärm.
Som helhet tycker jag sidan är mycket snygg och lättnavigerad. Och så är det inget krångel utan enkelt och funktionellt..

Jag tycker det är trist att någon på bilden (på förstasidan) kört random med blur-penseln i Photoshop. Syns tråkigt mycket vid näsan och hakan.

Viss text körde över annan text och det såg lite rörigt ut på portfoliosidan, tyckte jag. Bilderna tyckte jag att det var många snygga men en och annan skulle du kunna plocka bort lite beroende på vad du ska ha sidan till. Typ killen med skägget där, det är ju en skön bild men känns ganska mycket "fest med polarna", vilket inte behöver vara fel alla gånger i och för sig. Gillade speciellt kostymnissarna, lite Matrix möter Dressmann över det hela :)

EDIT: Killen med baskern är f.ö. snusklik en polare till mig som heter Niklas!

nu ska den överkörda texten vara fixad! =)
vet inte riktigt vilken bild du menar men antar du menar gathered friendship? har mest tagit med ett gäng bilder nu, kommer förmodligen rensa när jag fått in fler och bättre bilder, måste ju starta upp någonstans och känns trist att ha en portfolio med bara en bildserie i, men som sagt. innehållet uppdateras så smått och då försvinner även lite gammalt damm (sämre bilder) ut.

efter helgen dyker nya bilder upp, har en tanke som ska föras över till foto under helgens gång, får se vad det blir av det :)

många klagar på att den är för mörk sidan, det kanske den är, min skärm behöver garanterat kalibreras om, ska få låna vad-den-nu-hette-makapär för att fixa det.

Killen med baskern är inte en Niklas, han Heter Kent och är min högra arm när det kommer till viss retouche och smakråd i vissa fall.

Hej!

Snygg sida! :)
Dock så har jag lite småsaker som jag vill nämna :)
Jo, dessa rubriker: "Story of life", "Say Something", "The Artist", "Beginning" kanske du skall göra om då om man drar musen över dessa så åker alla andra åt höger, kolla själv så förstår du!

I övrigt en mycket fin sida!! Lycka till i framtiden!

Mvh
Magnus Thilander

Hej!

Snygg sida! :)
Dock så har jag lite småsaker som jag vill nämna :)
Jo, dessa rubriker: "Story of life", "Say Something", "The Artist", "Beginning" kanske du skall göra om då om man drar musen över dessa så åker alla andra åt höger, kolla själv så förstår du!

I övrigt en mycket fin sida!! Lycka till i framtiden!

Mvh
Magnus Thilander

Tack som tusan, uppskattas att höra!

hmm, vilken browser använder du? Har bara testat i opera och safari då jag inte har andra browsers på min dumburk, kanske är olika mycket i olika browsers?
Får se om jag lyckas klura ut hur man kan stoppa den (i min browser nanoflyttningen till höger) i website byggaren, är ju inte byggd i dreamweaver eller flash osv, är byggd helt och hållet genom en tokbra och smart websida www.squarespace.com , så möjligtvis att det finns någon liten inställning någonstans där som jag missat.

peace

Hej!

Jag använder Internet Explorer :) Är gammelmodig av mig på så sätt.
Kom ihåg att när jag gjorde min hemsida så hade jag samma problem och det jag hade gjort fel var att i och med att: Ta då t ex "Story of life" rubriken, det är ju 2 st "bilder" kan man säga - Först den vanliga som man ser men sen när man drar musen över så blir det knas och det är för att de 2 st olika bilderna inte är lika stora. Svårt att förklara men meningen ska väl vara att när man drar musen över så skall det bli kursivt men fortfarande vara på samma ställe?

Mvh
Magnus

Hej!

Jag använder Internet Explorer :) Är gammelmodig av mig på så sätt.
Kom ihåg att när jag gjorde min hemsida så hade jag samma problem och det jag hade gjort fel var att i och med att: Ta då t ex "Story of life" rubriken, det är ju 2 st "bilder" kan man säga - Först den vanliga som man ser men sen när man drar musen över så blir det knas och det är för att de 2 st olika bilderna inte är lika stora. Svårt att förklara men meningen ska väl vara att när man drar musen över så skall det bli kursivt men fortfarande vara på samma ställe?

Mvh
Magnus

ah IE, not good =P men i alla fall, i detta fall är det inte bilder så att säga, arbetar i squarespace där allting är "förprogramerat" inga koder, inga bildlänkar osv, så är svårt att få det perfekt i minsta detalj, men ska hålla utkik efter ett sätt att få det så att det är på exakt samma ställe, annars kan man ju ta bort att det blir kursivt, då hamnar det på samma ställe.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar