Annons

Ny normalzoom till Canon 5dII

Produkter
(logga in för att koppla)

gege87

Aktiv medlem
Jag har idag en Tamron 28-75, som jag var nöjd med innan jag skaffade min 5d. Nu presterar den inte alls lika bra längre. Det har gjort att jag börjat snegla mot en Canon 24-70 2,8L. Det jag stör mig på hos Tamron är främst skärpan men även dess tidvis långsamma och osäkra AF.

Finns det några andra alternativ värda att ta en titt på? 24/1,4 har jag ägt, vill hellre ha friheten med zoom även om det aldrig blir riktigt lika bra som fasta gluggar. Kommer jag bli nöjd med 24-70 om jag söker snabbare AF och bättre skärpa?

Det är 24-70L du vill ha,bästa som finns.
Den sitter på min 5D II mer än någon annan glugg och gör mig inte besviken.
Dock ska du helst ha med huset när du köper och testa fokuseringen redan i affären, vissa ex har haft kraftig bakfokus vid 24 mm. Jag fick en sådan först men fick den utbytt efter många om och men, sen dess har jag varit helnöjd.

Det är 24-70L du vill ha,bästa som finns.
Den sitter på min 5D II mer än någon annan glugg och gör mig inte besviken.
Dock ska du helst ha med huset när du köper och testa fokuseringen redan i affären, vissa ex har haft kraftig bakfokus vid 24 mm. Jag fick en sådan först men fick den utbytt efter många om och men, sen dess har jag varit helnöjd.
Ja dina bilder talade lite för sig själva, mycket fina! Jag gör nog så att jag satsar på en 24-70. Kanske är det då också värt att skicka in kamera + 24-70 + 70-200 för att få dem att lira optimalt tillsammans. Vad brukar sånna "kontroller" kosta?

Jag vet inte vad det kostar att kalibrera sakerna på verkstad, har inte haft behov av det.
Tack för det fina omdömet om mina bilder :)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto