Annons

Ny motivkategori: Djur

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag vill ju inte missa djurbilder bara för att jag går in på naturbilder.
Jag vill se allt som hör till naturen när jag går in.
Även djur. Men också annat.
Känns lite för snäft att bara se en massa djurbilder.
Men jag har ingen starkare åsikt.
Kanske borde de som sätter in djurbilder sätta dom både under natur och djur i så fall.
Så att dom följer med naturbilderna i alla fall.
Och de som bara vill se djur kan göra det i alla fall.
Mvh/-Anders

Jomen alla djur är inte i naturen. Vill själv skapa ett album bara för hundbilder, och vill då gärna klassificera det som djur.
Tror att många andra vill kunna särskilja på sådant, oavsett om man vill se djurbilder eller hålla sig undan.
Jag antar att samma skäl som motiverade kategorin Barn gäller för Djur.

Fast jag tror inte att den kategori som letar efter husdjur är nöjd att få en sida full med korp, älg och myskoxe. Och omvänt inte heller att den naturfotointresserade som letar just efter ovanstående blir så nöjd med en träfflista full med ökenråttor och katter. Så det är en lite trubbig kategori.

Å andra sidan kan man ju som Anders skriver välja flera kategorier. Då kan man kanske välja både djur och natur om man har plåtat en lämmel men bara djur om det visade sig vara en hamster?

Fast är en varg på Kolmården vild eller tam? Hör den hemma i samma träfflista som en schäfer?

Vargen är väl ett vilt djur, och schäfern ett tamt?
Visst, en komplett taxanomi kommer vi nog aldrig kunna skapa, men därför kanske Djur är bättre, iaf bättre än ingenting.

På samma sätt som Natur i sig inte delas upp i olika naturtyper osv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar