Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Ny Mac - 64 el 32 bitars OS X?
- Trådstartare rogka566
- Start datum
Melker Humala
Aktiv medlem
Så är det också i win32/64.
Nja det är väl så att ett Win32 inte kan hantera mer än 4GB totalt?
M
iSolen.se
Guest
Nja det är väl så att ett Win32 inte kan hantera mer än 4GB totalt?
M
Max tre för ett program, max fyra för win32 xp pro.
Det finns lite undantag för den intresserade som absolut MÅSTE ha mer minne på 32-bitars.
Physical RAM:
- A 32bit Windows XP or Windows Vista OS can address 4GB of Physical RAM, no exceptions.
- A 32bit Windows 2000 Server can address 4GB of Physical RAM, no exceptions.
- A 32bit Windows 2000 Advanced Server can address 8GB of Physical RAM with /PAE enabled.
- A 32bit Windows 2000 Datacenter Server can address 32GB of Physical RAM with /PAE enabled.
- A 32bit Windows Server 2003 Web Edition server can address 2GB of RAM, no exceptions.
- A 32bit Windows Server 2003 Standard Edition server can address 4GB of RAM, no exceptions.
- A 32bit Windows Server 2003 Enterprise Edition server can address 32GB of Physical RAM with /PAE enabled.
- A 32bit Windows Server 2003 Datacenter Edition server can address 64GB of Physical RAM with /PAE enabled.
- A 64bit x64 Windows XP, Windows Vista, or Server 2003 OS can address 128GB of RAM.
- A 64bit ia64 Windows Server 2003 Enterprise Edition or Datacenter Edition server can address 1TB of RAM.
Kan vi låta tråden somna nu?
Jolly_Jumper
Aktiv medlem
Jag kör 64-bitars Mac OS X (10.6.5) och det enda som inte har fungerat för mig är Noice Ninja. Därför kör jag helt enkelt PS i 32-bitars läge när jag vet att jag behöver Noice Ninja. Fungerar för mig, kanske inte för andra.
alf109
Aktiv medlem
Verkar inte som om det går att jämföra mac och win när det gäller 32 eller 64 bitar. Jag kör os x 10.6.5 och kör både cs5 och lr3 i 64 bitar, ändå kör jag mac os som 32 bitar, inga problem med det. Testade att slå igång os:et i 64 bitar och det enda som inte funkade var norton antivirus. När jag gick från win 7 32 till 64 fick jag installera om det mesta inklusive alla drivrutiner har jag för mig, dessutom funkade väl inte 64 bitars program i 32 bitars miljön?
Poteta
Aktiv medlem
Jag förespråkar absolut inte Windows, har själv aldrig provat Mac så jag har ingen möjlighet att jämföra. Mitt inlägg var tänkt att få TS uppmärksam på att 64-bitars visst kan fungera smärtfritt på Windows, eftersom det verkar som han trodde att det brukade skapa problem.Det är en tråd där man frågar något om Mac och att tråden, som denna, fylls av kommentarer från de som förespråkar Windows.
Fast nu verkar det vara stor skillnad på 64-bitars i Win jämfört med OS X så mitt inlägg verkade inte vara relevant ändå. Man lär sig något nytt varje dag.