Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny kategori till bild

Produkter
(logga in för att koppla)
När man lägger till en bild kan man välja mellan en massa kategorier. Jag saknar dokumentärfotografi som kategori i denna lista.

hälsningar
Jörgen HP

och djur!!!

jag tycker att NATUR-kategorin ska kunna delas upp i mindre: tex blommor, vatten, djur, fåglar... vad vet jag... men i alla fall så att man kan söka fram bara fåglar eller bara blommor. Jag menar bara för att man är intresserad av djur behöver man inte vara intresserad av blommor och tvärtom.

Re: och djur!!!

Jennie skrev:
jag tycker att NATUR-kategorin ska kunna delas upp i mindre: tex blommor, vatten, djur, fåglar... vad vet jag... men i alla fall så att man kan söka fram bara fåglar eller bara blommor. Jag menar bara för att man är intresserad av djur behöver man inte vara intresserad av blommor och tvärtom.

Jag håller inte med riktig!Det blir så himla många olika.. Kan man inte söka efter ex. "fågel" i naturdelen?

jaja, jag kanske tog i lite :). men jag tycker DEFINITIVT att DJUR ska får en egen kategori och inte tillhöra NATURkategorin som i dagsläget är oändligt stor!

Jennie skrev:
jaja, jag kanske tog i lite :). men jag tycker DEFINITIVT att DJUR ska får en egen kategori och inte tillhöra NATURkategorin som i dagsläget är oändligt stor!

Det är nog ingen jättegod idé med enbart kategorin "djur". Har för mig att det var Jim (Heikkinen) som påpekade för ett tag sedan att i den kategorin kommer då alla möjliga djur hamna. De som är intresserade av elefanter, lejon och tigrar vill kanske inte få upp en mängd bilder på hundar, marsvin och ankor. Inte till övervägande del i alla fall.

Dela i så fall upp det i rubrikerna "husdjur" och "vilda djur". I kategorin husdjur ingår förstås, förutom hundar och katter, sådana djur som kor, grisar, får, hästar etc.

jaja, kanske det, jonas, men det är bättre med en djurkategori och en naturkategori än bara en naturkategori. sen går väl det att utveckla vidare...

forstheim skrev:
Det är nog ingen jättegod idé med enbart kategorin "djur". Har för mig att det var Jim (Heikkinen) som påpekade för ett tag sedan att i den kategorin kommer då alla möjliga djur hamna. De som är intresserade av elefanter, lejon och tigrar vill kanske inte få upp en mängd bilder på hundar, marsvin och ankor. Inte till övervägande del i alla fall.

Dela i så fall upp det i rubrikerna "husdjur" och "vilda djur". I kategorin husdjur ingår förstås, förutom hundar och katter, sådana djur som kor, grisar, får, hästar etc.

Men jag som är intresserad av isformationer!? När jag söker på naturbilderna får jag upp träd, blommor osv? USCH!
Man måste väl kunna sålla lite själv? Anser inte att det är ett hinder.. Det är väl lite upp till fotografen att se till så att folk hittar deras bilder när man söker?

Jag saknar en kategori för landskapsbilder.

Många bilder av landskap avbildar miljöer som är alltför påverkade av människan för att kunna kallas naturbilder, tycker jag.

vilda djur i fångenskap oxå kanske.

"djurparksdjur" el liknande
"insekter" skulle vara en bra oxå

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar