Hecate
Aktiv medlem
Personligen har jag svårt att tycka det. Objektiv av god kvalitet är en bestående investering som överlever många kamerahus. Kamerahus är en investering som får köp av en ny bil att framstå som bland det sundaste investering man kan göra.
Nu har du ett kamerahus vars största svaghet i mina ögon är att det inte alls presterar nån vidare på höga ISO. Men med tanke på dina foton här så vet jag inte om du saknar det.
I mina ögon är 11.000 på bra optik vettigt från den punkt du står nu. Nytt kamerahus men samma gamla egenskaper på optiken är nästan pengarna i sjön!
Om ett par år kommer nåt nyare och bättre kamerahus. Satsa på optik och köp D300:s efterföljare då istället.
Okej du har förmodligen rätt, bara jag som är hellt ovetande om kamerahus och objetiv tyvärr. Får börja plugga in på det tekniska när det gäller att fota.
Tack, mina foton jag har lagt ut här har jag mest tagit ute.. Men är nöjd med ISO med min nuvarande kamera, eller det funkar hellt okej! Kanske man mest trånar efter ett nytt kamerahus eftersom det känns lite mera exklusivt på något sätt...
Kanske får göra det, kommer nog ha fast jobb om ett par år och då är det mycket lättare att tjäna pengar istället för spara in på studiebidraget.
Tack igen för tipset!
Mvh Mia