bergs
Medlem
Tänkte kolla om lite råd av någon/några kunniga, kan inte ett dugg om foto osv, och har aldrig lagt upp en tråd på detta forum förut så ni får ursäkta om det blir något konstigt eller ifall det låter konstigt
Men iallafall, hade tänkt köpa en present till en person som är intresserad av foto, och i dagsläget så har den personen en Canon EoS 650D.
Så min fråga till er är då vad skulle ni ha tyckt var mest värt, att antingen köpa ett rejält objektiv eller en helt ny kamera med något lite sämre objektiv.
Det jag har suttit och kollat på mest är
Objektiv - Canon ef 70-200mm f/2.8l is ii usm
Kamera - Canon 5D Mark III
Kamera - Canon 6D
Så om ni har lite tips eller förslag på vad ni skulle tycka var bra/bäst? Skriv era förslag
Budgeten ligger väl på dryga 30000kr
Är mest sugen på att köpa Objektivet, då personen är sugen på ett telezoom objektiv
Cheers
Men iallafall, hade tänkt köpa en present till en person som är intresserad av foto, och i dagsläget så har den personen en Canon EoS 650D.
Så min fråga till er är då vad skulle ni ha tyckt var mest värt, att antingen köpa ett rejält objektiv eller en helt ny kamera med något lite sämre objektiv.
Det jag har suttit och kollat på mest är
Objektiv - Canon ef 70-200mm f/2.8l is ii usm
Kamera - Canon 5D Mark III
Kamera - Canon 6D
Så om ni har lite tips eller förslag på vad ni skulle tycka var bra/bäst? Skriv era förslag
Budgeten ligger väl på dryga 30000kr
Är mest sugen på att köpa Objektivet, då personen är sugen på ett telezoom objektiv
Cheers
Senast ändrad: