Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny Iphone släpps samtidigt som Nokias toppmodell

Produkter
(logga in för att koppla)
Fast varför skulle man vilja ha en iphone eller en N9 när Samsung Galaxy S2 finns? :)

Senast ändrad:
Fast varför skulle man vilja ha en iphone eller en N9 när Samsung Galaxy S2 finns? :)

En berättigad fråga... ;) Kul att läsa "Den kommer också att ha en mer avancerad kamera" om nya iPhone...inte så svårt med tanke på att 3GS och till viss del 4:an har en kamera som ger resultat som en webbkamera från mitten av 90-talet ;)

En berättigad fråga... ;) Kul att läsa "Den kommer också att ha en mer avancerad kamera" om nya iPhone...inte så svårt med tanke på att 3GS och till viss del 4:an har en kamera som ger resultat som en webbkamera från mitten av 90-talet ;)
De är överlägset bättre än den i min HTC HD iallafall.

Nu skall vi inte vara sådana. Faktum är att iPhones kamera må ha få pixlar, men den klarar av att ge bilder i ljusförhållanden som är riktigt usla - dessutom klarar den av ganska svåra exponeringslägen.

Det roliga är ju tex Hipstamatic och liknande appar, som ger bilder direkt ur kameran som hade krävt massor av efterbehandling. Skitkul och definitivt ett komplement i sig för den som tycker bilder är roligt.

För den som ser seriöst på bildkvalitet är ingen mobilkamera aktuell överhuvudtaget, så nog kan iPhones kamera funka likväl som någon annan. :)

Här en iPhone/Hipstamaticbild från i vintras:

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/190274_10150094478645669_691320668_6347244_8007562_n.jpg

Som vi alla vet är tekniska specifikationer endast siffror på ett papper, det roliga är ju vad man kan göra med grejorna.

Vad beträffar Galaxy S2 är blev jag faktiskt riktigt positivt överraskad när jag fick hem min telefon...jag hade inte ens brytt mig om att kolla huruvida kameran var nåt att ha när jag köpte telefonen. Men jag gillar verkligen kameran i den här luren. Både kvalitetsmässigt och inställningsmässigt. Och tummen upp för den vida bildvinkeln den också har!

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto