Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny hemsida - Feeback :)

Produkter
(logga in för att koppla)
Inte bra

Man får ingen överblick över vad du tar för några bilder. Efter 1 minuts rullande i sidled har man bara sett ett fåtal bilder. Man tröttnar snabbt. Se till att det finns någon form av thumbnails så att man kan se om något är av intresse! Det kanske fungerar olika i andra webläsare än IE men där suger det rejält.

PS upptäckte nu att man kan dra i "knappen" och scrolla fortare. Men jag tycker ändå det är ett jobbigt sätt att kika på bilder!

Snygg!

jag tycker den är riktigt riktigt snygg.. men saknar även thumbnails så att man får en överblick..
kanske att man rulla med thumbnails och sedan klicka på dom för att få upp i stort format..
(som windows bildspel) men designen var annars riktigt snygg

/Thun

Ur ett sökmotorperspektiv är det inte heller optimalt att ha all text som bilder. Google kommer inte kunna indexera och du kommer få låg pagerank.

vad något liknande som http://www.paulin.org/ jag menade, men tycker man möts av för många thumbnails på den sidan.. känns som det blir lite överflödigt och man vet inte vart man skall klicka.. scrollen är väldigt snygg på din sida.. så mitt förslag är att spara den och kanske ha 5-6 bilder framme i scrollen åt gången och en stor :)

Jag gillade den!
Enkel, sparsam och snabb.

Det enda som jag tänkte på var Editorial, som var felstavat och att ett par av bilderna var för breda för att få plats i fönstret, så man är tvungen att scrolla vänster-höger om man vill se hela.

Sedan hade jag själv haft en annan bild som etta. En av dina ljusa fina bilder där man ser att det är en fyrkantig bild. Hoppas du förstår vad jag menar. Nu flyter det svarta i bilden ut i bakgrunden.
Men det är en smaksak.

Annars snyggt och enkelt. Precis som jag själv skulle vilja ha det! :)

Jag tycker det är ett trevligt gränssnitt -- snyggt och intressant. Och inga större problem att scrolla -- det gör man ju med scrollhjulet på musen. Fast det skulle kanske funka att ha en tumnagelsida dessutom?

Lite kort info till bilderna skulle också kunna vara en bra idé. Och personligen skulle jag valt en annan bild för startsidan.

jag reagerade direkt att den första bilden visade ett naket bröst. Jag har inget emot nakna bröst alls och jag struntar helt i vad du fotograferar, men tänk på att den första bilden representerar ALLA dina bilder och man får direkt en uppfattning om fotografen. Lägg bilden bland dom andra bilderna så att inte den bilden blir det absolut första man ser...

En tanke bara

Snyggt, överskådligt och tilltalande i största allmänhet.
Det enda jag reagerar negativt på är att förstasidesbilden inte riktigt verkar representera det du i övrigt visar på sidan.

Mvh / Maria

Lämnar inga kommentarer på sidan, men vill passa på att tipsa om ett forum som inriktar sig bl.a. på just detta ämne:

http://wwww.grafisktforum.org

Kolla tråden "Webbdesign & -utveckling". Enligt egen erfarenhet finns där många kompetenta människor i ämnet. Därmed inte sagt att det inte duger med fotosidans folk, men ett komplement är alltid trevligt.

Lycka till!

Hej

Det jag inte gillar är att menyerna är på olika ställen på de olika sidorna. Ibland ovanför till vänster och ibland nedanför till höger. Det hoppar runt och man får leta när man vill någon annan stans/vidare.

Jag tycker heller inte om dessa sidor där man får scrolla massor i sidled för att få se nästa bild. Personligen gillar jag bättre där man får "bläddra" till nästa sida. Det här är trögjobbat. Antingen får man vänta på att nästa bild skall slida in, eller så tar man och klickar i scrollbaren och scrollningen tar ett jätteskutt och man kanske hoppar över bilder, eller så hamnar halva bilden utanför fönstret.

Annars tycker jag sidan är stilren och snygg utan en massa krumbukter. Det är ju dina jättefina foton du vill visa.

/Per

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar