Henry Fredrikson
Avslutat medlemskap
Vilket besvär? Ett program i stil med Paragon Migrate OS to SSD fixar det med ett knapptryck, så länge Windows ligger på en primär partition (vilket är fallet för genomsnittsanvändaren). Genomsnittsanvändaren har knappast många speciella inställningar heller
Klonar man partitionen med Ghost är jag inte säker på att den blir korrekt alignad om man flyttar från en HDD till en SSD, förresten. Inte helt hundra, dock.
Jag tycker bara att man inte så optimistiskt ska rekommendera mäniskor att ge sig in i onödiga äventyr. Optimistiska IT-mäniskor har jag sett mer än nog av. Har varit projektledare för IT-projekt i över 50-miljonersklassen och sett många optimister slita dygnet runt för att återställa allt som skulle "gå på en kvart".
Har dessutom en son som jobbar på Microsoft och städar efter optimister och en som jobbar på RedHat med samma problem men lycka till. Har Du hört talas om "Murphys lag"? Det räcker ju inte med att den programvara som används för migreringen är rätt. Det krävs också att alla installerade programvaror i den maskin som ska ändras också är rätt skrivna. Tyvärr är det inte alltid så.