Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

NY! Firmware update 1D/S Mark II och till "lillebror" 350D

Produkter
(logga in för att koppla)
gerhardp skrev:
Vad är det i firmwaren till 1Ds som du anser behöver rättas till?

/G

Tja, snarare utveckling ^^
Tvivlar inte en sekund att det finns en massa saker
som dom faktiskt kan optimera, hastighet, säkerhet, skrivhastighet och sånt..

Proboarder skrev:
Tja, snarare utveckling ^^
Tvivlar inte en sekund att det finns en massa saker
som dom faktiskt kan optimera, hastighet, säkerhet, skrivhastighet och sånt..

Jo, så är det väl förstås. Sådana uppdateringar lär det väl inte komma. Det har du alldeles rätt i. Ändå kan jag på något sätt respektera det, då resurserna för vidareutveckling av kommersiella skäl måste läggas på de aktuella modellerna.

Min kärlek till 1Ds:en, som fortfarande är en av de absolut bästa motsvarande-35mm-DSLR:erna (märklig ordsammansättning), är dock obeveklig, även om den ofta får stå tillbaka för sina yngre MarkII-kusiner i mina hyllor.

Den behöver för tusan inte vidareutvecklas, eftersom den är ett fulländat verk i sin klass! Herregud, jag har nekat flera påstridiga köpare - jag kan bara inte släppa den...

:)

/G

Gerhart: sant sant.. men ändå! Det är ändå en kamera som bara är ett par år gammal, att dom ska sluta supporta den, känns fan taskigt för en kamera som kostade 77.000 kr :D

Men du har rätt, varför klaga på något som redan är perfekt ;)

För övrigt blir jag sugen på ett andrahus när en begagnad 1Ds bara kostar 30k!

Uppdatering till eos 350d

Hej,

Exakt vad är det man får när man uppdaterar sin eos 350d med den nya firmwaren? Är det värt att uppdatera?

//Patrik

Citat från canons hemsida:

This firmware update incorporates the following improvements:

1. Fixes the phenomenon of extreme underexposure when using some lenses.
2. Fixes the phenomenon of auto power off function failure when auto power off is set more than 2 minutes.
3. Fixes the phenomenon of incorrect white balance when using an external flash.

This firmware update applies to cameras with firmware versions up to 1.0.1 installed. By installing this update, the phenomena will be fixed, and the affected cameras can be used without these problems. If your camera's firmware is already version 1.0.2, it is not necessary to perform this update.

/Fredrik
www.eosinfo.se

Hej alla, det här är mitt första inlägg.
Jag ber om ursäkt om jag drar upp en gammal tråd. ;)

Hur kontrollerar man vilken version av firmware man har i sin kamera och hur uppdaterar man den? Jag köpte min 350D för någon månad sedan och undrar om jag har den senaste firmwaren.

1. Sätt lägesväljaren i något av lägena: P,Tv,Av, M eller A-DEP (ratten uppe på).
2. Gå in i menyerna och välj "Verktygs meny 2"

Längst ner i listan står det vilken version du har.

Finns mycket lite beskrivet i bruksanvisningen. Det enda "lilla" där är står på sidan 34.

Hur du uppdaterar borde du hitta på Cannon´s hemsida.

Här finns lite info:
http://web.canon.jp/Imaging/eosdigital2/e3kr2_firmware-e.html

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar