Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny firmware till Z3 1.01

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

Hur gör man för att installera den i kameran?
Vill absolut inte göra fel!
Har sett att firmware 1.01 har cirkulerat mycket på dpreview.com.

Magnus
 
!!!.Se till att ha färska batteri!

1.Kopiera de två filerna (RAM och DSC) till kortet (I kameran,skall INTE läggas i DCIM-katalogen!)

2.Stäng av kameran

3.Koppla ur Usb-kabeln ur kameran

4.Håll ner avtryckaren och håll den nere under nästa steg

5.Med avtryckaren nertryckt,sätt på kameran

6.En röd lampa lyser bak i ungefär 30sek (håll ner avtryckaren)

7.När den röda lampan slocknar kan du släppa avtryckaren

8.Starta kameran!

9.Klart!
 
JojjoGbg skrev:
!!!.Se till att ha färska batteri!

1.Kopiera de två filerna (RAM och DSC) till kortet (I kameran,skall INTE läggas i DCIM-katalogen!)


Ska man flytta RAM och DSC direkt till den flyttbra disken?
Jag ska alltså inte öppna upp den flyttbra disken och lägga dom där.

Ska mitt minneskort vara rent, formaterat?

Funkar 1.01 bra för dig eller?

Magnus
 
Kopiera de två filerna! Sen går du in på den flyttbara disken och klistrar in dom BREVID DCIM-katalogen (I praktiken kan du klistra in dom direkt på den flyttbara disken,men jag vill gärna se vart dom hamnar!)! Jag formaterade kortet för säkerhets skull!

Det jag upptäckt hittills är att jag upplever att AF funkar bättre!
 
Senast ändrad:
Nu har jag uppgraderat. AF känns lite mer "bestämd" i svårare fokussituationer. Kan därmed inte säga att den alltid hittar rätt...

En annan skillnad som jag tycker känns annorlunda är på- & avslagnings-trudilutten. Den känns ju viktig...
 
jehepp vågar man testa detta då? och borde inte minolta själv släppa uppdateringar?

lite rädd för sånt här när man inte tankar filerna från tillverkaren
 
Nyare firmware till Z3

Verkar som om KM kommer att släppa firmware 1.02 den 21/9. Bara att vänta och se om det blir så. Jag har uppgraderat från 1.00e till 1.01e och jag upplever att kameran fungerar bättre!

Magnus
 
Re: Nyare firmware till Z3

Manke80 skrev:
Verkar som om KM kommer att släppa firmware 1.02 den 21/9. Bara att vänta och se om det blir så. Jag har uppgraderat från 1.00e till 1.01e och jag upplever att kameran fungerar bättre!

Magnus


hmm då ska firmware1.02 förhoppningsvis släppas idag då. någon som har en aning om var jag ska leta efter denna uppdatering? satt över en timme inatt och letade efter 1.01 på minoltas hemsida men det är ju tamigf*n rena djunglen! hittade heller inte den minsta antydan på att det överhuvudtaget finns nån firmware. kanske jag som letar på fel ställe?

mvh Teddy
 
Re: Re: Nyare firmware till Z3

Czon skrev:
hmm då ska firmware1.02 förhoppningsvis släppas idag då. någon som har en aning om var jag ska leta efter denna uppdatering? satt över en timme inatt och letade efter 1.01 på minoltas hemsida men det är ju tamigf*n rena djunglen! hittade heller inte den minsta antydan på att det överhuvudtaget finns nån firmware. kanske jag som letar på fel ställe?

mvh Teddy

Här är en länk firmware 1.01 på nätet!
http://www.peppers-racing-world.de/.../Z3Firmware.rar

Magnus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.