Annons

Ny Firmware till 10D

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: HÄNGER SIG!

Simon skrev:
kan man inte som jag kopiera filen till kortet via vanlig CF läsare o sen köra filen?

Ja, jag gjorde då så och det fungerade alldeles utmärkt. Först formaterade jag kortet i kameran, därefter pillade jag in filen i cf kortet som jag hade i min CF läsare, därefter stoppade jag den i kameran och den uppdaterades.

/RickE

Hur kommer det sig då att min kamera hela tiden hänger sig på 72%. Som det är nu så är ju min kamera helt obrukbar. VILL verkligen inte skicka den på canons svindyra service. och jag är i Stort behov av kameran just nu också.

Gammal firmware?

Tänkte att jag kanske kan åtgärda mitt problem om jag får tag i någon gammal firmware till 10Dn. finns det nån som har en äldre version sparad på datorn vore jag tacksam om denne vill mail filen till mig! Kan inte finna den nån annanstans, enbart den nya firmwaren som finns att tillgå.

Simon skrev:
Hur kommer det sig då att min kamera hela tiden hänger sig på 72%. Som det är nu så är ju min kamera helt obrukbar. VILL verkligen inte skicka den på canons svindyra service. och jag är i Stort behov av kameran just nu också.
Äh, det är nog inget fel på kameran. Prova med ett annat kort. Ladda in filen med kortläsaren igen. Det SKA gå...

Nix, har redan testat med ett annat kort. och testat att tanka hem filen på nytt från internet. Men den låser sig fortfarande på 72% hela tiden.

Hur ska jag återställa kameran? Jag kommer ju inte in i några menyer alls nu. när jag nu startar kameran så säger den att det inte finns någon Frimware och att jag ska installera det. sen kommer jag inte längre. Finns det någon hemlig nollställnings funktion jag har missat?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar