Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny firmware 1.02 till a7 och a7R

Produkter
(logga in för att koppla)

Michael Johansson

Aktiv medlem
Jag ser att det kommit en uppdatering av firmware till ver. 1.02. Någon som uppdaterat sin kamera?

Jag undrar om kamerans alla inställningar som är gjorda kommer att gå förlorade eller stannar de kvar? Det vore bra att veta innan en uppdatering om inställningarna förloras så att man kan skriva upp hur det ser ut nu och underlätta efter uppdateringen. Bäst är förstås om inställningarna ligger kvar så man slipper det tråkiga jobbet att anpassa allt en gång till.

Märkligt nog hamnade den diskussionen i objektivtråden. :)

Ja, jag tror att den spar inställningarna . Mina blev kvar iaf, men jag kan inte svära på om de var default eller inte.

Tack för svaret!

Jag läser denna tråd som ny, egen tråd under Sony/Minolta-forumet så detta med objektivtråd verkar konstigt.

Det var närmast om jag får default eller om mina egna nuvarande inställningar av till exempel minneplatserna, programerbara knappar etc finns kvar efter uppdatering som jag är nyfiken på.

Mina inställningar blev också kvar, och jag hade ändrat på rätt mycket. Så det verkar som att uppgraderingen bevarar inställningarna.

Jag har dock inte märkt någon skillnad på någonting egentligen, förutom att jag inte längre får kameran att gå i standby..

Snabbare uppstartstid? Nej, det tycker jag inte.
Min kamera har startat tillräckligt fort hela tiden, däremot har den varit rejält morgontrött då den somnat i standby, vilket har gjort att jag skaffat en mig en bra disciplin vad gäller att stänga av den efter varje tagning.

Men visst räcker batteriet längre!?!

Har varit ute på två vändor nu och det är fortfarande mycket kvar..!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar