Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny försäkring

Produkter
(logga in för att koppla)

Ribbe

Aktiv medlem
Jag hade tänkte byta försäkring och undrar om någon har nåt tips? Helst ska den skydda mot det mesta.

Mvh Rikard
 
Jag har ett Allrisk tillägg till min hemförsäkring (Folksam), den täcker upp till 30.000:-
 
Jag har troligtvis samma som dig men har inte frågat hur den gäller ang. kamera plus tillbehör.

Ifall man tappar den utomhus/på resa osv.

Vet du?
 
Jag har folksam försäkring med allrisk tillägg.. Jag ställde just den frågan: Gäller försökringen även om något händer min kamera, t.ex. att jag tappar den i en sjö eller dylikt.

Och det skulle gälla även för såna saker...
 
overtune skrev:
Jag har folksam försäkring med allrisk tillägg.. Jag ställde just den frågan: Gäller försökringen även om något händer min kamera, t.ex. att jag tappar den i en sjö eller dylikt.

Och det skulle gälla även för såna saker...

Ja det gör den, det var därför jag skaffade det tillägget.
 
Perfekt då slipper jag dubbelkolla det.

Har just det tillägget pga ifall man skulle tappa laptopen, plasman välter osv. här hemma men perfekt att den gäller kameran även då.
 
Glöm inte att kameran är stöldbegärlig egendom och att sådan måste hållas under uppsikt när den inte är i hemmet. Dvs försäkringen ska inte gälla om man lämnat kameran i bilen, på hotellrummet eller på stranden. Rån och klantighetsolycka täcker den dock.
/Erik
 
dvs. den blir alltid tappad i en sjö/hav eller dylikt oavsett vad som händer ;-)

Skämt o sido...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.