ANNONS
Annons

Ny etremglugg från Zeiss!

Produkter
(logga in för att koppla)

Graal

Avslutat medlemskap
I senaste numret av italienska Nadir Magazine presenteras en extremt ljusstark optik från tyska Carl Zeiss. Super-Q Gigantar 0,33/40mm är den hittills ljusstarkaste optikkonstruktionen alla kategorier och med riktigt hyggliga testresultat. Nu har man enbart bilder på den gamla versionen av Gigantar för Contarex som kom på 60-talet och mera var menat som ett skämt/ironiskt svar på Canons 0,95-glugg vilken kom strax före. Men den nya Zeissen är av en helt annan och mera kompakt komstruktion. Det är hittills opublicerade uppgifter som läckt ut till tidningen men den källa man hänvisar till uppger att det kommer att finnas fattningar för alla märken att tillgå. Optiken kommer tillverkas enbart på beställning då den blir ganska dyr och man talar om priser kring 10 000 - 15 000 Euro. Det är den senaste spetstekniken som möjliggjort konstruktionen i det nya kompakta skalet där bilden via en digital ljusförstärkare transporteras vidare i ursprunglig våglängdsform (mot de tidigare ljusförstärkarna som endast vidarebefordrade bilderna monochromt).

Om du tar askofrotteringsteorin i beaktande så ser du snart contaviseringen av fekanserna utesluter påverkan av lirpatendensen. Det syns tydligt i ett charlyserat splurisationsdiagram.

Som Canon D40 nördarna, frågar jag mig, vem blir först att beställa, denna 40mm optik?
Jag ställer mig sist, iaf!

Emil-G skrev:
Om du tar askofrotteringsteorin i beaktande så ser du snart contaviseringen av fekanserna utesluter påverkan av lirpatendensen. Det syns tydligt i ett charlyserat splurisationsdiagram.

*skratt* Denna mening är inte på riktigt eller?

Freddie skrev:
*skratt* Denna mening är inte på riktigt eller?
Oförskämda människa, gå genast och läs på om grundläggande fatilarkalkyl.

(Ja, det är bluff och båg till 110%. Fatilarkalkylen uppfanns av ett par chalmerister som hade tröttnat på att allt skulle vara så seriöst på högskolan på 1950-talet. De satt ett par sena nätter och knåpade ihop en fejk-avhandling som de sedan presenterade som seriös forskning för ett stort pressuppbåd. Till chalmeristernas och göteborgarnas oförskämda glädje svalde ffa Stockholmstidningarnas reportrar betet till fullo. Hos Rickard Wilson-sällskapet finns mer info.)

Emil-G skrev:
Oförskämda människa, gå genast och läs på om grundläggande fatilarkalkyl.

(Ja, det är bluff och båg till 110%. Fatilarkalkylen uppfanns av ett par chalmerister som hade tröttnat på att allt skulle vara så seriöst på högskolan på 1950-talet. De satt ett par sena nätter och knåpade ihop en fejk-avhandling som de sedan presenterade som seriös forskning för ett stort pressuppbåd. Till chalmeristernas och göteborgarnas oförskämda glädje svalde ffa Stockholmstidningarnas reportrar betet till fullo. Hos Rickard Wilson-sällskapet finns mer info.)
Hahahaha, fy fan vad klockrent! :-D "Fekans", är det bajstätheten eller?

Emil-G skrev:
Aber naturlich! Den borde väl vara applicerbar här såväl som överallt annars? =)

//Emil
E05

På grund av den uppnådda bluffgraden måste det ju tillföra att fatilarkalkylen är sann i alla sammanhang.

Det bringar mig stor tillfredställelse att se att Emile Jargon genom ovan nämnda skrift äntligen fått det erkännande han så länge saknat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar