Annons

Ny Epson-skrivare, och något är väldigt galet!

Produkter
(logga in för att koppla)

Cubalibre

Aktiv medlem
Hej!

Jag fick hem en Epson EcoTank ET-8550 idag, och har fyllt på bläck och gjort alla inställningar. Alla testutskrifter skrivaren gjorde själv på vanligt a4 papper, och även en testsida jag skrev ut på a4 papper såg bra ut. Men sedan skulle jag skriva ut ett test på ett a3 halvglansigt papper, och resultatet var gräsligt! Som ni kan se på bilden nedanför så är det utkladdat, suddigt och otydligt.....och pappret är fortfarande blött efter 40 minuter :-/ Jag har ställt in rätt storlek på pappret, valt högsta kvalitet.....så jag har ingen aning om vad som är galet. Snälla hjälp!

IMG_0764.jpegMatrixLarge.jpg

Nu har jag testat att skriva ut lite vanlig text igen, och nu blir det svarta ränder över papperet på vissa ställen......även efter en rengöring :-/

Har den skrivit ut på rätt sida av pappret. Det där ser ju helt galet ut. Sjukt tråkigt med sånt på ny skrivare

Vet inte kan inte hjälpa men har också en epson med annat nummer. Har bara haft problem med den. Det blir ränder, prickar ovsett hur många rengöringar och skrivarhuvud justeringar som gjorts. En gång tog bläck slut tom innan jag ens skrivit ut nåt. Blev väldig besviken. Då hade jag ändå kollat upp innan så den skulle va bra.
Har köpt två nya i annat märke

Har du valt rätt papperstyp i skrivardialogen? Det ser ut som att den lagt på alldeles för mycket bläck - mycket mer än vad papperet absorberar.

Antagligen har det blivit kladd lite här och där i skrivaren pga detta och därför får du streck och kladd på efterföljande utskrifter.

Det visade sig att jag hade papperet felvänt. Visste faktiskt inte ens att man bara kunde printa på ena sidan. Jag såg dock någon annan på youtube som hade råkat printa på fel sida, och då blev bara utskriften lite mattare.....inte såhär illa som i mitt fall.

Nu har jag printat ut ett par foton i A4 storlek, och det har gått bra. Skall testa ett A3 igen och hoppas det går lika bra, och så hoppas jag det flyter på sen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar