ANNONS
Annons

Ny dator

Produkter
(logga in för att koppla)
Tjo

Värme problem har jag stött på, att diskarna inte varit så länge som det är tänkt, hänt ofta.
Men 3+ år ska inte vara några problem.

Kör en QNAP linux historia, med 2nic och lite usb portar, just den där framme är bara USB2, dock är juh kameran också USB2 så det är skitsamma huvudsaken jag får över bilderna. :)

iSCSI funkar klockrent hemma, känner av när jag är på nätverket sen mountar jag diskarna automatiskt om NASen hittas. Hastigheten är okej, speciellt när det kommer till bilder. Men sysslar man med film så lär man ha diskspace på sin dator också för själva redigeringen.

Huvudsaken man är nöjd med det man har, men skulle satsat på NAS istället för att ha flertalet diskar i burken. Bara min personliga view på de.

Enjoy

Lucas

MM ahh ohh. välventilerad. Är burken det ska det inte vara några problem. Så länge man inte sätter diskarna med 0,001 mm's mellanrum så :p

MM ahh ohh. välventilerad. Är burken det ska det inte vara några problem. Så länge man inte sätter diskarna med 0,001 mm's mellanrum så :p

Den har plats för 8 diskar så jag borde kunna sätta dom med en 3.5" disks avstånd i alla fall. Nya lådan verkar dock inte ha separat fläkt för diskarna, men det borde gå bra.

/Karl

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar