Bee
Aktiv medlem
Igår fick jag hem min nya dator och tänkte nu flytta över alla mina filer som jag backupat på min netgear. Nu har jag problemet att datorn ibland inte hittar netgearen trots att den är inkopplad via routern som jag kopplat till datorn. Den hittade den först men nu när jag startar datorn idag så hittade den inte den. Jag har en resource CD som jag tänkte installera. En dum fråga, men den tar väl inte bort alla mina dokument som jag har liggande på netgearen utan det är väl bara själva mjukvaran jag installerar?
En annan fråga också: Jag får ett felmeddelandet "CPU Over Temperature Error" ibland när jag startar datorn så då måste jag klicka på F1 och sedan stänga utan att spara för att datorn ska öppna upp windows 7. Vad kan det vara? Den förde ett väldigt oväsen när jag fick hem den och det visade sig att en sladd låg mot någon fläkt eller var det nu var som jag tog bort. Kan det vara CPUn? Det sitter en fläkt uppepå som jag kan ställa in hastigheten med via en liten ratt på baksidan. När jag öppnar datorn så ser jag att båda fläktarna snurrar.
Datorn är en i7 Asus P8P67 ATX, Corsair 8gb kit Vengeance med CPU-kylare Scythe Katana 3 intel
Kan jag använda datorn trots att jag får felmeddelandet "CPU......"
Tack på förhand!
//Bee
En annan fråga också: Jag får ett felmeddelandet "CPU Over Temperature Error" ibland när jag startar datorn så då måste jag klicka på F1 och sedan stänga utan att spara för att datorn ska öppna upp windows 7. Vad kan det vara? Den förde ett väldigt oväsen när jag fick hem den och det visade sig att en sladd låg mot någon fläkt eller var det nu var som jag tog bort. Kan det vara CPUn? Det sitter en fläkt uppepå som jag kan ställa in hastigheten med via en liten ratt på baksidan. När jag öppnar datorn så ser jag att båda fläktarna snurrar.
Datorn är en i7 Asus P8P67 ATX, Corsair 8gb kit Vengeance med CPU-kylare Scythe Katana 3 intel
Kan jag använda datorn trots att jag får felmeddelandet "CPU......"
Tack på förhand!
//Bee
Senast ändrad: