Annons

Ny D90 eller Beg D7000?

Produkter
(logga in för att koppla)

Marlus

Medlem
Jag ska köpa min första egna systemkamera, hittills har jag bara lånat av kompisar.

Jag är ute efter en kamera jag kan växa lite i, är inte helt ny på foto, men absolut ingen avancerad fotograf heller.
Det som kommer fotas är mest natur, barn och porträtt tror jag.

Så vad tror ni, ska jag köpa en ny D90 med kitobjektivet 18-55, för 5990:- eller ska jag köpa en begagnad D7000 med kitobjektivet 18-105, för 7500:- ?

Har läst flera dagar om båda kamerorna här på forumet men inte kunnat bilda mig en uppfattning ändå...

//M

Jag ska köpa min första egna systemkamera, hittills har jag bara lånat av kompisar.

Jag är ute efter en kamera jag kan växa lite i, är inte helt ny på foto, men absolut ingen avancerad fotograf heller.
Det som kommer fotas är mest natur, barn och porträtt tror jag.

Så vad tror ni, ska jag köpa en ny D90 med kitobjektivet 18-55, för 5990:- eller ska jag köpa en begagnad D7000 med kitobjektivet 18-105, för 7500:- ?

Har läst flera dagar om båda kamerorna här på forumet men inte kunnat bilda mig en uppfattning ändå...

//M

D7000 helt klart :)

//M

Menar du allvar?? ;)

Det är inte ens en fråga, D7000 är en MYCKET bättre kamera.

Har du den på öppet köp?

Var det inte en ekonomisk fråga tycker jag du skulle ha valt D7000 framför 600D alla gånger! Canon 60D börjar ju bli jämförbar, men inte 600D.

Ja, har den på öppet köp.
Men killen som skulle sälja D700 beg hör aldrig av sig, så jag orkade inte vänta mer.
Och någon ny D7000 ser jag ingen anledning till att köpa nu, kanske sen...

Det blev en D7000 ändå, lämnade tillbaka 600D.
Känns som jag gjorde ett bra val trots att jag bara haft den i 1 dag!

ANNONS