Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ny D100 tråd!

Produkter
(logga in för att koppla)
Bugar...

sista förbrukningsdag närmar sig dock snabbt för den versionen som fn ligger ute.. jag sitter fn och testar en ny version helt omskriven i PHP med ny design, lite fler funktioner, bla gästspel, maillistor och några nya gallerier.

Mvh
Johan

haze skrev:
Hej Johan! tack för det tipset.

Tycker du tog jäkligt fina bilder även med S2, men helt klart så följer jag dina råd och stryker den på listan. Få har väl testat som dig när det gäller Nikonprodukter.
Och tack för en innhållsrik hemsida som ger mycket info.

Mvh Haze

Brusigt

Jag är ganska nöjd med min D100, som jag ofta använder i skum belysning. Jag har upptäckt att det ofta lönar sig att exponeringskompensera +0,3 eller +0,6 när jag fotograferar med 1600 ASA. Det blir mindre brus då i skuggorna. Risken är att det fräter ut i högdagarna, men vad gör man?

17 000 exponeringar

Jag kopte min D100 Juli 2002. Nu, 17 000 exponeringar senare sa kan jag saga att kameran fortfarande funkar alldeles prima. Det ar bara nagra fa saker som jag inte ar helt nojd med.
1. Exponeringarna ar lite ojamna
2. CCDn blir latt smutsig
3. "Af assist beam" ar mycket irriterande och om jag valjer att inte anvanda den sa blir Autofokusen inte tillforlitlig.

Annars ar D100 en ypperlig kamera

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar