tnaeht
Ny medlem
Jag har nu en Canon SX 30 IS, dessförinnan en Canon S3 IS och ännu dessförinnan en annan Canon 110 mm zoom, minns ej namnet. Gillar som synes "enkla" kameror, gärna med mycket zoom, men är också angelägen om att de ska klara sämre ljusförhållanden - även med zoom. Och helst skulle jag också vilja ha en betydligt snabbare kamera för sportfotografering.
Jag upplever - vet inte om det bara är inbillning/tillvänjning - att kamerorna blivit successivt sämre i sin fokusering och anpassning av exponering ju äldre de blivit - Kan det vara så?
Hur som helst blir jag oftare och oftare besviken på min SX30 som jag tycker "lurar mig" alltför ofta.
Dags för ny! (?)
Ska jag fortsätta leta i Canon-familjen?
Det har ju kommit en ny "värsting" i samma familj som mina tidigare kameror: Canon PowerShot SX60 HS . Eller kommer jag bli besviken på bildkvalitet och snabbhet igen?
Ska jag hellre satsa på - eller komplettera med - t ex Canon PowerShot G7 X ?
Har ju inte samma zoom-område - men kanske fungearar denna i många lägen och ska kompletteras med en annan vb, då den i de flesta fall ger bättre bilder - eller?
Tacksam för synpunkter och tips!
Priset inget större hinder/begränsning.
Satsar hellre på en kamera som gör mig nöjd, länge.
Jag upplever - vet inte om det bara är inbillning/tillvänjning - att kamerorna blivit successivt sämre i sin fokusering och anpassning av exponering ju äldre de blivit - Kan det vara så?
Hur som helst blir jag oftare och oftare besviken på min SX30 som jag tycker "lurar mig" alltför ofta.
Dags för ny! (?)
Ska jag fortsätta leta i Canon-familjen?
Det har ju kommit en ny "värsting" i samma familj som mina tidigare kameror: Canon PowerShot SX60 HS . Eller kommer jag bli besviken på bildkvalitet och snabbhet igen?
Ska jag hellre satsa på - eller komplettera med - t ex Canon PowerShot G7 X ?
Har ju inte samma zoom-område - men kanske fungearar denna i många lägen och ska kompletteras med en annan vb, då den i de flesta fall ger bättre bilder - eller?
Tacksam för synpunkter och tips!
Priset inget större hinder/begränsning.
Satsar hellre på en kamera som gör mig nöjd, länge.