Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny blixt - Sony HVL-F43AM - miljötätad

Produkter
(logga in för att koppla)

FlyerOne

Aktiv medlem
.
Sony har just presenterat en ny blixt - HVL-F43AM. Verkar vara en HVL-F58AM Light ... :)

F43:an tycks ha ungefär samma funktioner som F58:an, inklusive den innovativa "Quick Shift Bounce"-funktionen, som den senare hittills varit ensam på marknaden om. För min del blir det bara till att börja spara - F58:an har varit lite för dyr för mig ...

Själv gillar jag också att man har möjlighet att variera ljuseffekten mellan 1/1 och 1/128 i 22 steg.

Däremot kan jag för min del inte se några uttag för anslutning av kabel till blixten (för de fall man av någon anledning inte vill köra trådlöst) eller för externa batteripack.

Den är ju också lite ljussvagare än F58:an, och kan säkert förmodas bli lite billigare.

Och så är den som sagt miljötätad - en blinkning från Sony till somliga av oss ... :)
 
Vill ha!

Bara att sälja 42...det namuella läget verkar najjs! plus en skärm så man ser bättre vad man gör! :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.